بیرجند- مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: آفات چوبخوار در شهرستان درمیان به حالت طغیان در آمده، باغات را تصرف کرده‌ و درختان زیادی را از پا درآورده‌اند.

توصیه های یک کارشناس برای مبارزه با آفات چوبخوار

به گزارش قدس آنلاین، «مهدی یوسفی» دراین باره گفت: در گذشته مردم برای گرم کردن منزل و پخت و پز از چوب و زغال استفاده می‌کردند همه چوب‌های خشک اطراف باغ را جمع‌آوری می کردند و این سبب از بین رفتن آفات می‌شد.

یوسفی خاطرنشان کرد: این آفت که به سوسک شاخک بلند دهکده معروف است، در سال‌های اخیر و در پی ضعف ناشی از خشکسالی و کمبود مواد غذایی به حالت طغیانی درآمده است.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی افزود: گردآوری شاخه‌های خشکیده و علف‌های هرز باغ و همچنین هرس قسمت‌های خشک درختان از روش‌های مبارزه با این آفت است.

وی ادامه داد: استفاده از سیم‌های مفتولی برای از بین بردن و له کردن لارو و تزریق سم دورسبان و یا خمیر آنتی تارلو در سوراخ‌های درختان و ضربه زدن به درخت در اردیبهشت و جمع‌آوری سوسک‌ها و سوزاندن آنها نیز روش موثری در مبارزه است.

وی گفت: این آفت را نمی‌توان یکباره و در یک فصل زراعی نابود کرد و مراقبت و انجام اقدامات یاد شده در چند سال متمادی الزامی است.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.