‌مدیر مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه هرمزگان گفت: مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه هرمزگان در نمایشگاه هفته پژوهش امسال از ۴ فناوری جدید رونمایی کرد.

پژوهشگران دانشگاه هرمزگان  ۴ فناوری نوین ارائه کردند

به گزارش قدس آنلاین، محمدعلی میرزایی دراین باره گفت: پارسال حداکثر سه غرفه مربوط به صنعت در نمایشگاه حاضر بودند اما امسال ۱۷ غرفه به نمایش در آمده است.

عضو هیأت علمی گروه مهندسی مکانیک دانشگاه هرمزگان با بیان این‌که در این نمایشگاه، ۴ فناوری از مرکز رشد رونمایی شد، گفت: فناوری اول مربوط به "شمارش لارو میگو" است که اکنون این شمارش به روش سنتی و به صورت پیمانه‌ای انجام می شود که دستگاه ساخته شده با پردازش تصویر با دقت بالا و خطای کمتر از ۵ درصد این کار را انجام می‌دهد و این فناوری مربوط به یکی از دانش آموختگان دانشگاه هرمزگان و شرکت دانش‌بنیان است.

میرزایی افزود: فناوری دیگر این مرکز "فتواسکنر" است که با استفاده از سیستم لیزری، تصویر اجسام را اسکن می‌کند و تصویر قطعات به صورت سه‌بعدی روی سیستم به نمایش در می‌آید که این تصویر سه‌بعدی می‌تواند برای ماشین کاری استفاده شود و برای طراحی به کار می‌آید.

وی ادامه داد: دستگاه دیگرمربوط به رشته مهندسی پزشکی است و در فیزیوتراپی برای درمان تاندون‌های آسیب دیده انگشت دست، مچ دست، انگشتان پا و مچ پا مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای افراد سالخورده نیز مناسب است.

وی همچنین گفت که فناوری چهارم، "ابزار لبه یاب هوشمند" است و با افزودن یک ابزار روی دستگاه‌های صنعتی، سیستم برش را با سرعت بسیار بالا و دقت زیاد انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: مدت زمان برش به روش سنتی ۴۵ دقیقه است که با این سیستم در ۳ تا ۴ دقیقه این کار انجام می‌شود و با وجود اینکه رونمایی از این دستگاه به تازگی انجام شده اما مورد توجه صنایع بزرگ قرار گرفته است و تأییدیه‌های لازم را هم دریافت کرده است و به تولید انبوه برای صنعت نزدیک‌تر شده‌ایم.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.