قزوین_ رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: امروز کاهش اعتماد به نفس به دختران و زنان آسیب جدی وارد می‌کند که می‌طلبد خانواده‌ها و رسانه آگاهی‌های لازم را در این زمینه اطلاع‌رسانی کرده تا این معضل ریشه‌کن شود.

کاهش اعتماد به نفس در دختران آسیب ایجاد می کند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، پروانه سلحشوری ظهر سه شنبه در دومین همایش ملی «منع خشونت علیه زنان» در  دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اظهار داشت: خشونت به سه سطح خرد، میانه و کلان تقسیم‌بندی می‌شود که باید با آموزش و آگاهی‌بخشی آن را برطرف کرد.

وی افزود: رسانه ملی تاکنون نتوانسته به خوبی رسالت خود را در خصوص آگاه‌سازی خانواده‌ها و کاهش خشونت علیه زنان ایفا کند؛ امروز کاهش اعتماد به نفس به دختران و زنان آسیب جدی وارد می‌کند که می‌طلبد خانواده‌ها و رسانه آگاهی‌های لازم را در این زمینه اطلاع‌رسانی کرده تا این معضل ریشه‌کن شود.

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخوردهای نامساوی و تبعیض‌آمیز مادر و دختر و غیره در خانواده، یکی از مصادیق خشونت زنان علیه زنان در سطح خرد جامعه است که این امر باید با آگاهی حل شود.

سلحشوری با اشاره به اینکه اعتلای جامعه زمانی به تحقق می‌رسد که قبل از آن زنان به جایگاه و ارزش حقیقی خود دست یافته باشند، اضافه کرد: نگاه جنسیتی به انسان‌ها جفایی در حق انسانیت است و نباید به ارزش و مقام زن از سوی جنس مخالف توهین شود.

گفتنی است که در این همایش مسؤولان کشوری و استانی از جمله دستیار رییس جمهور در امور حقوق شهروندی، رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور و استاندار قزوین نیز حضور داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.