اهواز_ اداره‎ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با مشارکت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری انجمن هنرهای نمایشی خوزستان جشنواره تئاتر خیابانی قرآنی و تعزیه فاطمی استان را برگزار می‎کند.

فراخوان جشنواره تئاتر خیابانی قرآنی و تعزیه فاطمی منتشر شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، با هدف ترویج هنر دینی و قرآنی و استفاده از ظرفیت تئاتر خیابانی و تعزیه در گسترش و تبین مفاهیم دینی و آموزههای قرآنی و جهت ایجاد بستری مناسب برای ارائه توانمندی‌ها و کشف استعدادهای ارزشمند تئاتر دینی جشنواره تئاتر خیابانی قرآنی و تعزیه فاطمی در خوزستان برگزار می‌شود.

این جشنواره در دو بخش تئاتر خیابانی و تعزیه «فارسی و عربی ویژه ایام فاطمیه» و با موضوعات قصص قرآن، سرگذشت پیامبران وامامان معصوم، امربه معروف و نهی از منکر، ترویج اقامه نماز، احکام اولیه و ثانویه، شهدای منا، شهدای حله، شهدای مدافع حرم، تقریب مذاهب و انتظار امام عصر (عج) برگزار خواهد شد.

دبیرخانه جشنواره از کلیه هنرمندان دعوت کرده‌ است بر اساس مفاد و مقررات آمده در فراخوان، آثارنمایشی خود را ارسال کنند.

بخشی از شرایط شرکت در این جشنواره به این شرح است:هر هنرمند میتواند همزمان در هر دو بخش فراخوان شرکت کند، حداقل زمان نمایشهای خیابانی، ۲۰ دقیقه و نمایشهای تعزیه، ٣٠ دقیقه باشد.

ارسال سه نسخه لوح فشرده با کیفیت مناسب به همراه خلاصه نمایش و لیست اعضای گروه به دبیرخانه جشنواره.

هنرمندان استان تا ١٥ آذر ۱۳۹۶ مهلت دارند آثار خود را به نشانی اهواز، خیابان فلسطین، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، طبقه دوم، معاونت قرآن وعترت ارسال کنند و جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانند با تلفن دبیرخانه ٠٦١٣٣٣۳۴۰۷۹ تماس گیرند.

گفتنی است اعلام نتایج بازبینی آثار ١٥ دیماه ۱۳۹۶ و زمان برگزاری جشنواره براساس برنامهریزی انجامشده، نیمه اول بهمن  ۱۳۹۶ در یکی شهرستانهای متقاضی برگزار میشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.