کنفدراسیون فوتبال آسیا گزارش داد بازی‌های رفت و برگشت به صورت معمول برگزار خواهند شد و عربستان، امارات و قطر باید خودشان مشکلشان را با دولتشان حل کنند.

بیانیه مشکوک AFC درباره لیگ قهرمانان آسیا/ نامی از ایران برده نشد!

به گزارش قدس آنلاین، کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفته تا در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا سال ۲۰۱۸ بازی‌های بین باشگاه‌های کشورهای عربستان سعودی، امارات متحده عربی و قطر را طبق قوانین مسابقات و به شکل معمول برگزار کند.

بر اساس توصیه کمیته برگزاری مسابقات AFC، کمیته اجرایی به ریاست چونگ مونگ گیو موافقت کرده که تمامی اعضا موظفند با دولت کشورشان مذاکره کنند تا اجازه لازم برای سفر باشگاه‌ها و تیم‌ها را بگیرند.

همچنین AFC از تصمیم کمیته برگزاری مسابقات حمایت کرده و قرار است نماینده‎ای سطح بالا به کشورهایی که نامشان برده شده بفرستد تا راه حلی برای مسابقات پیدا کنند و مسابقات به صورت عادی در خانه و بیرون از خانه برگزار شوند.

جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا، که در این جلسه حضور داشت هم از برگزاری مسابقات به صورت عادی داخل و خارج از خانه استقبال کرد و مدعی شد فوتبال و سیاست باید از هم جدا باشند.

همچنین قرار شد AFC برای حق پخش آگهی‎ها از سال ۲۰۲۱ به بعد مناقصه برگزار کند. این موضوع استثنا هم دارد و خاورمیانه باید از فوریه ۲۰۱۸ به بعد این کار را انجام دهد. زمان دقیق مناقصه‎ها هم به دلیل درگیری‌های سیاسی بین کشورهای حاشیه خلیج فارس باید دوباره تعیین شود.

کمیته اجرایی AFC بر اعطای حق پخش ها و قراردادهایش که قرار است از ماه می تا ژوئن ۲۰۱۸ باشد، نظارت خواهد داشت.

شیخ سلمان بن ابراهیم خلیفه، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا، گفت: AFC مطمئن خواهد شد تا روش‌های شفاف و منصفانه انتخاب شده و نظرات اعضا عملی خواهد شد.

تئودور تئودوریدیس، دبیر کل یوفا هم به جلسه امروز دعوت شده بود تا درباره «لیگ جهانی ملت‌ها» برای کمیته اجرایی توضیح دهد و توافق شد که در این باره جلساتی دیگر هم برگزار شود.

کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنین حمایتش از فدراسیون فوتبال فلسطین در پرونده منع بازی کردن تیم‎های رژیم صهیونیستی در سرزمین‎هایی که دو کشور بر سر آن اختلاف دارند، را اعلام کرد. فلسطین این درخواست را در ماه ژانویه به دادگاه قضاوت ورزشی ارائه کرده بود. این کمیته همچنین به مخالفت با دخالت دولت‎ها در فدراسیون فوتبال که منجر به محرومیت فدراسیون فوتبال کویت و پاکستان شده بود، ادامه می‌‎دهد.

درباره جوایز سالانه کنفدراسیون فوتبال آسیا سال ۲۰۱۷ بانکوک هم کمیته اجرایی AFC موافقت کرد که جشن فوتبال آسیا ۲۰۱۸ در سلطنت عمان در مسقط برگزار شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.