استاد حوزه و دانشگاه گفت: آسیب‌های اجتماعی چیزی جز غرب‌زدگی جامعه نیست و این به عملکرد ضعیف حزب‌اللهی ارتباطی ندارد.

آسیب‌های اجتماعی چیزی جز غرب‌زدگی جامعه نیست

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان عصر امروز در نشست مهدی یاوران که در شبستان کربلا مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به اهمیت مسئله مهدویت اظهار داشت: باید واقعیت‌های عینی مهدویت در دانشگاه‌ها به‌درستی شناخته شود.

وی افزود: مهم‌ترین مسئله در مبحث مهدویت نگاه واقع‌بینانه به مسئله مهدویت است که بهترین مکان نیز برای تبیین این قبیل مسائل در بین دانشگاه‌هاست که در آن‌ها باید نوع و روش حکومت‌داری و نظام‌های مختلف حکومت سیاسی تبیین شود.

پناهیان گفت: وقتی از مهدویت صحبت می‌شود از یک سلسله نظام‌های اجتماعی بحث می‌شود که بعد از ظهور تحقق پیدا خواهد کرد و این صرفاً یک امر ذهنی و انتزاعی نبوده بلکه در واقعیت به وقوع خواهد پیوست.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: جنگ تحمیلی به‌جای آن‌که به نقطه‌ ضعف ملت ایران تبدیل شود به نقطه قوت و عروج ملت ایران تبدیل شد و امروز اینکه ایران قدرت اول منطقه است یک واقعیت و هدف تحقق‌یافته و مهدویت نیز از همین سنخ است و در آینده به وقوع خواهد پیوست.

پناهیان تأکید کرد: مهدویت یک آرمان صرف نیست بلکه مسئله مهدویت یک هدف مشخص بوده که به وقوع می‌پیوند و بخش مهمی از این اتفاق نیز به اراده و تلاش ما بر خواهد گشت.

وی عنوان کرد: جبهه مقاومت امروز به مرحله‌ای رسیده ‌که چاره‌ای جز ادامه خط مقاومت ندارد و این امروز یک آرمان بلند نیست بلکه یک‌راه و بینش منطقی مبتنی بر واقعیت‌های موجود است.

پناهیان گفت: آسیب‌های اجتماعی چیزی جز غرب‌زدگی جامعه نیست و این به عملکرد ضعیف حزب‌اللهی ارتباطی ندارد که عدم وجود انسان‌های دغدغهمند در مجلس شورایی برای مقابله و پیش‌بینی عدم قوانین غربی در کشور نیز از عوامل مهم گسترش آسیب‌های اجتماعی است که این انتقاد به شورای نگهبان نیز باز می‌گردد.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: ازجمله مهم‌ترین مشکلات اصلی جامعه امروز ما غرب‌زدگی‌های مفرط در عرصه‌های مختلف است و حوزه‌ها و دانشگاه‌ها نیز در این زمینه کم‌کاری کرده چراکه فقه امروز ما فقه تمدن‌ساز نیست که توانایی طراحی نظام‌های مختلف برای ساختارهای اقتصادی فرهنگی و... را ندارد.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: برای اینکه به‌درستی به منطق و مزایایی جامعه بعد از ظهور پی برد باید وضع کنونی جامعه را با بعد از ظهور مقایسه کرد تا بدانیم در چه مباحثی دچار ضعف و کاستی هستیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.