شورای شهر آکسفورد واقع در انگلیس جایزه حقوق بشری موسوم به «آزادی شهر آکسفورد» را از «آنگ سان سوچی» رئیس حزب حاکم میانمار و رهبر کنونی این کشور پس گرفت.

شورای شهر آکسفورد جایزه «آنگ سان سوچی» را پس گرفت

به گزارش قدس آنلاین، شورای شهر آکسفورد واقع در انگلیس امروز سه شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: به اتفاق آراء تصمیم به پس گرفتن جایزه «آزادی شهر آکسفورد» از «آنگ سان سوچی» (رئیس حزب حاکم میانمارو رهبر کنونی این کشور) گرفتیم.

بیانیه مذکور در ادامه دلیل این تصمیم را خودداری رئیس حزب حاکم میانمار از اقدام مناسب برای حل بحران مسلمان ایالت راخین واقع در شمال غربی میانمار اعلام کرد.

بیانیه مذکور در ادامه می افزاید: این جایزه در سال ۱۹۹۷ به خاطر دفاع از دموکراسی، بازتاب ارزش های چندملیتی در میانمار که بیانگر ارزش‌های آکسفورد بود به وی اعطا شد؛ اما امروز به دلیل بی اعتنایی‌ او به بحران میانمار و خشونت علیه مسلمانان روهینگیایی در این کشور این جایزه از وی پس گرفته شده است»

لازم به ذکر است، «آنگ سان سوچی» که دارنده جایزه نوبل صلح نیز است در سال ۱۹۹۷ به علت پیشبرد ارزش‌های مورد نظر آکسفورد را کسب کرد و در سال ۲۰۱۲ آن را تحویل گرفت.

گفتنی است، دانشگاه آکسفورد در ماه اکتبر گذشته تابلو نقاشی حاوی تصویر رهبر میانمار از دوران تحصیلی وی در سال‌های ۱۹۶۴ تا ۱۹۶۷ در این دانشگاه را از سردر ورودی یکی از دانشکده‌های خود پایین کشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.