رئیس جمهور فرانسه در جریان سفرش به آفریقا در سخنانی ضمن بررسی روابط پاریس و قاره آفریقا تأکید کرد که بر روی کمک ایران، قطر و ترکیه برای مقابله با افراط گرایی حساب می کند.

به گزارش قدس آنلاین، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در اولین سفر خود به آفریقا اعلام کرد که با باندهای قاچاق انسان در این قاره مقابله خواهد کرد و از افرادی که در معرض خطر قاچاق انسان قرار دارند حمایت صورت می گیرد.

در پی انتشار اخباری مبنی بر فروش گروهی از مهاجران آفریقایی در لیبی، ماکرون که به «بورکینافاسو» سفر کرده در جمع دانشجویان دانشگاه «واگادوگو» اعلام کرد که او پیشنهاد خواهد داد تا امنیت آفریقایی هایی که در لیبی در معرض خطر قرار دارند تأمین شود و افزود که نمی توان دولت لیبی را در این مسأله تنها گذاشت.

وی همچنین در بخشی از سخنان خود تأکید کرد کرده که روی کمک ایران، ترکیه و قطر در زمینه کمک برای مقابله با افراط گرایی حساب می کند. رئیس جمهور فرانسه یادآور شد که او متعلق به نسلی است که معتقد است نباید به آفریقا دیکته کرد که چه تصمیمی باید بگیرد و زمان دیکته کردن پاریس بر آفریقا به پایان رسیده است.

رئیس جمهور فرانسه ضمن تأکید بر تلاش برای تقویت همکاری ها و روابط قاره آفریقا و قاره اروپا گفت: در کنار افرادی که می گویند قاره آفریقا منبع بحران ها و سختی هاست نخواهم ایستاد.

ماکرون هچنین قرار است به غنا و ساحل عاج هم سفر کند و در نشست مشترک اتحادیه اروپا و آفریقا که در «آبیجان» پایتخت سابق ساحل عاج برگزار می شود، مشارکت داشته باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.