ساری- دومین جشنواره موسیقی فولکلور مازندران با نام موسیقی بومی البرزنشینان لیلم امروز در ساری آغاز به کار کرد.

جشنواره موسیقی فولکلور مازندران گشایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، این جشنواره با محوریت حفظ موسیقی غنی مازندران و شناخت استعدادهای پنهان در حوزه موسیقی بومی و حمایت از هنرمندان این حوزه تا جمعه دهم آذر در ساری برگزار می‌شود.

در پایان مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره، در مجموع بخش‌های انفرادی و گروهی، تعداد ۲۹۳ هنرمند آثار خودرا به جشنواره ارسال کردند. از این تعداد شرکت کننده با بررسی هیئت انتخاب دومین جشنواره البرزنشینان لیلم، ۲۲ نفر در بخش آوازمحلی، ۲۰ نفر در بخش دسرکوتن، ۱۸ نفر در حوزه دوتار، دو نفر در بخش سرنا، چهار نفر در بخش قرنه، ۱۱ نفر در کمانچه محلی، ۱۳ نفر در بخش لگن نوازی و ۲۰ نفر در رشته لله وا به بخش رقابتی این دوره از جشنواره موسیقی بومی لیلم راه یافتند.

دبیر دومین جشنواره البرزنشینان لیلم با اشاره به راهیابی هفت گروه مازندرانی به این جشنواره، یادآور شد: نخستین بار بخش پژوهش به جشنواره اضافه که تا آخرین روز ارسال آثار هفت مقاله پژوهشی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

محمد محمدی خاطرنشان کرد: تعداد هشت گروه البرزنشین در بخش جنبی و دو گروه خارجی از افغانستان و جمهوری آذربایجان در بخش بین‌الملل جشنواره به اجرای برنامه می‌پردازند.

وی افزود: امسال در مقایسه با دوره نخست برگزاری این جشنواره، هنرمندان بومی، بویژه جوانان استقبال بیشتری نشان دادند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.