پس از واکنش دادستان کل کشور به موج انتشار فایل‌های تصویری و سخنرانی‌های محمود احمدی نژاد و یارانش حمید بقایی و اسفندیار رحیم مشایی که موجی از ادعاها و اتهام‌ها را علیه دستگاه قضایی در روزها و هفته‌های اخیر مطرح کرده‌اند، حالا محسنی اژه‌ای معاون اول این قوه هم به ادعاهای رئیس دولت‌های نهم و دهم واکنش نشان داد و محمود احمدی نژاد را فردی خطاب کرد که به دروغ‌ گویی و گنده‌گویی، هرز زبانی و خود بزرگ‌بینی عادت کرده است.

حکمت صبر دستگاه قضا در مورد احمدی‌نژاد بزودی آشکار می‌شود

قدس آنلاین- پس از واکنش دادستان کل کشور به موج انتشار فایل‌های تصویری و سخنرانی‌های محمود احمدی نژاد و یارانش حمید بقایی و اسفندیار رحیم مشایی که موجی از ادعاها و اتهام‌ها را علیه دستگاه قضایی در روزها و هفته‌های اخیر مطرح کرده‌اند، حالا محسنی اژه‌ای معاون اول این قوه هم به ادعاهای رئیس دولت‌های نهم و دهم واکنش نشان داد و محمود احمدی نژاد را فردی خطاب کرد که به دروغ‌ گویی و گنده‌گویی، هرز زبانی و خود بزرگ‌بینی عادت کرده است.

 لاتی که از چشم افتاده!
محسنی اژه‌ای در نشست خبری دیروز خود درباره حملات احمدی‌نژاد به قوه قضائیه و این سؤال که چرا مدعی العموم به اقدامات او واکنش نشان نمی‌دهد با بیان اینکه ماجرای احمدی نژاد مرا به یاد حکایتی می‌اندازد، اظهارداشت: روزی لاتی که مدتی بود از چشم افتاده بود برای اینکه خودش را مطرح کند به میدان شهر رفت و شروع کرد به داد و هوار و مثل آدم‌های عقده‌ای فحاشی کردن و عده‌ای از مردم هم ایستاده بودند و او را تماشا می‌کردند. حکیمی از آنجا می‌گذشت همراهانش گفتند بایستیم و ببینیم او چه می‌گوید، اما حکیم گفت: قصد او همین است اگر بایستیم او به هدفش رسیده است.
سخنگوی دستگاه قضا اضافه کرد: گویا برخی افراد به
دروغ گویی و خلاف واقع گفتن عادت کرده و زبانشان هرز شده و خودشان را بالاتر از قانون و هر فرد دیگری می‌دانند. یک خودبینی و یک نخوت دارند که هر چه به زبانشان می‌رسد فکر می‌کنند که حق مطلق است.

 بی پایه حرف زدن این آقا شهره عام و خاص است
معاون اول قوه قضائیه با اشاره به مصاحبه تصویری اخیر احمدی‌نژاد که در فضای مجازی منتشر شده، گفت: در ۴۰ دقیقه مصاحبه این فرد ده‌ها دروغ و خلاف واقع و توهین وجود داشت، به نحوی که گویا وی عادت کرده چنین گزافه حرف بزند و بی‌پایه حرف زدن ایشان شهره عام و خاص است.
وی با اشاره به بخش دیگری از سخنان احمدی نژاد درباره اینکه ۳۸ سال است از قوه قضائیه نقد نشده است، گفت: در همان مصاحبه مجری اعتراض می‌کند که از قوه قضائیه هم نقد شده و هم مجلس تحقیق و تفحص کرده و بعد ایشان می‌گوید یک زمانی عملکرد آن‌ها خوب یا قابل قبول بود. وی ادامه داد: یعنی قوه قضائیه اول خوب بوده و حالا بد شده؟ چطور حالا که شما مورد تعقیب قرار گرفتید، قوه بد شد؟ خیلی بد است که آدم مسائل شخصی‌اش را با مسائل مملکت قاطی کند.
معاون اول قوه قضائیه اظهارداشت: احمدی‌نژاد می‌گوید خود مقامات قضایی می‌گویند ۹۰ درصد دادگاه های ما غیرعلنی است. این حرف هم قطعاً دروغ است و یک جا شما پیدا کنید که مقامات قضایی چنین حرفی بزنند؛ همچنین مدعی شده که طبق قانون اساسی همه دادگاه‌ها باید علنی باشد غیر از موارد خلاف عفت عمومی و مواردی که امنیتی است. حال آنکه قانون اساسی گفته مواردی که خلاف نظم عمومی باشد و این با امنیت عمومی فرق دارد و ایشان که هشت سال رئیس شورای عالی امنیت ملی بوده، فرق نظم عمومی و امنیت عمومی را نمی‌داند یا نخواسته بداند.
محسنی اژه‌ای، ادعای احمدی نژاد درباره تعطیلی هیئت منصفه در دوران ریاست آیت‌الله آملی را هم رد کرد و گفت: طبق اسناد ثبت شده هیئت منصفه دادگاه مطبوعات از مهر سال ۸۸ تا مهر سال ۹۰ در مجموع ۱۳۵ جلسه برگزار کرده‌است.

 سکه گرفتم اما در دولت نهم
سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به ادعای دیگر تیم احمدی‌نژاد درباره هدیه دادن پنج سکه به جمعی شامل برخی مقامات قضایی و نظامی که در جلسات هماهنگی برای مقابله با تحریم‌ها در دولت دهم شرکت داشته‌اند، این موضوع را هم دروغ محض دانست و گفت: هیچ گاه جمعی با چنین ترکیبی گردهم نیامده‌اند و جلسه نداشته‌اند و جلسه‌ای که من، طائب، جعفری و رئیسی بوده باشیم، دروغ است، همه جلسات در دولت صوت یا فیلم دارد. محسنی اژه‌ای تصریح کرد: البته در دولت نهم احمدی‌نژاد در اعیاد اسلامی به اعضای کابینه یا بیرون از کابینه یک سکه یا بیش از آن هدیه می‌داد و من هم که در دولت بودم این هدایا را گرفته‌ام، اما این ربطی به زمان ادعای ایشان در دولت دهم ندارد.


حکمت صبر قوه قضائیه بزودی معلوم می‌شود
معاون اول قوه قضائیه درباره اینکه چرا مدعی العموم به واسطه نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی علیه احمدی‌نژاد اعلام جرم نمی‌کند، گفت: این‌ها فقط توهین به قوه قضائیه نیست و گاهی وقت ها نسبت به خیلی جاهای دیگر و مراکز دیگر است. فقط یک جمله می‌گویم. حکمت صبر قوه قضائیه ان شاءالله در آینده نه چندان دور برایتان روشن می‌شود.
وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره اینکه چرا برای رحیم مشایی که اتهام تبلیغ علیه نظام دارد، قرار کفالت صادر شده است و برای دیگران با همین اتهام وثیقه چند میلیاردی صادر شده، گفت: این را که می‌گویند برای کسان دیگر به اتهام تبلیغ علیه نظام وثیقه چند میلیاردی صادر شده باشد، بعید می‌دانم زیرا مجازات این اتهام یک سال حبس است و برای چنین مجازاتی وثیقه میلیاردی صادر نمی‌شود.
وی درباره اینکه توصیه نامه مشایی در پرونده اختلاس ۳۰۰۰ میلیاردی و پرونده خاوری اثبات شده یا نه، گفت: توصیه دو گونه است زمانی بر حق است و خیرخواهانه اما یک وقتی کسی می‌خواهد اعمال نفوذ کند که قابل تعقیب است. این موضوع که آقای مشایی نامه نوشته بود، اجمالاً در پرونده وجود داشت اما اینکه چطور بوده، از آن اطلاعی ندارم و تا زمانی که من ناظر پرونده بودم، چیزی درباره سوء‌استفاده آقای مشایی ثابت نشده بود.

 پرونده سوم مرتضوی باز است
سخنگوی دستگاه قضا درباره اتهامات سعید مرتضوی به قاضی پرونده کهریزک اظهار بی‌اطلاعی کرد، اما افزود: مرتضوی سه پرونده دارد که یکی موضوع قتل‌ها در بازداشتگاه کهریزک است که ابتدا به اتهام معاونت در قتل به پنج سال حبس محکوم شد، اما دادگاه تجدید نظر به دلیل عذرخواهی و ابراز ندامت او حکم را به دو سال کاهش داد. پرونده دوم در مورد تصدی ایشان در تأمین اجتماعی است که ابتدا به ۶ ماه حبس محکوم اما در تجدیدنظر تبرئه شد و پرونده سوم در مورد برخی واگذاری‌ها در تأمین اجتماعی است که هنوز حکم آن صادر نشده است.
محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سؤالی درباره فیلم منتشر شده درباره تجهیزات جاسوسی دری‌اصفهانی گفت: از جزئیات نحوه کار ایشان اطلاع ندارم اما می‌دانم، ایشان از جلساتی که شرکت می‌کرده به صورت مخفیانه گزارش ضبط کرده است.

 محکومیت ۳  استاندار و یک فرماندار
وی درباره پرونده استانداران و فرمانداران متهم در جرایم انتخاباتی و اینکه آیا در این خصوص حکم صادر شده است، گفت: در پرونده انتخاباتی پنج حکم صادر شده که سه تا استاندار و یک فرماندار و یک کارمند وزارت کشور بوده که هنوز حکم قطعی نشده و با توجه به نوع جرم باید قاضی آن را تبدیل کند و نمی‌تواند حکم حبس دهد.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.