رشت- استاندار در آستانه‌ی هفته‌ی وحدت در نشست صمیمی با علمای اهل تسنن و تشیع گفت: وحدت میان اهل تشیع و تسنن گیلان مثال زدنی است.

وحدت شیعه و سنی در گیلان مثال زدنی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری در این نشست با تبریک هفته‌ی وحدت افزود: وحدتی که بین شیعه و سنی در استان گیلان وجود دارد مثال زدنی است و این موضوع در پیوندهای بین آنان در ۳ شهرستان آستارا، تالش و رضوانشهر به خوبی مشهود است.

وی به عوامل وحدت را بسیار متعدد دانست و خاطر نشان کرد: کتاب آسمانی قرآن، قبله، پیامبر و احکام مشترک بین مذاهب شیعه و سنی از عوامل وحدت هستند که به درستی در بین این مذاهب در حال اجرا است.

نماینده عالی دولت در گیلان وجود منافع مشترک ملی و مسائل استانی را از عوامل وحدت ملی بین شیعه و سنی عنوان کرد و گفت: مهمترین موضوع در حال حاضر معیشت و اشتغال مردم است که از حکومت دینی انتظار می‌رود برای آن گام‌های اساسی و جدی بردارد.

وی بسیاری از مشکلات و آسیب‌ها را ناشی از بیکاری دانست و افزود: حل مشکل بیکاری زمینه تبلیغ و اجرای تکالیف دینی را نیز هموار می‌کند.

استاندار گیلان با بیان اینکه در رفع مشکل اشتغال علاوه بر دولت همه‌ی اقشار جامعه وظیفه دارند افزود: کلام علما در بین مردم نافذ است و می‌توان از آن برای فرهنگ سازی استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه دین اسلام برای زندگی دنیوی و اخروی مردم برنامه دارد خاطر نشان کرد: باید تلاش شود تا لوازم و زمینه‌ی اجرای این برنامه‌ها را فراهم کنیم.

دکتر سالاری گفت: اگر اجرای این برنامه‌ها در بهبود معیشت و زندگی مردم تأثیر نداشته باشد قطعاً برداشت‌های متفاوت مجریان تأثیرگذار بوده است.

وی با اشاره به اینکه در بهبود معیشت مردم باید فضا امن و آرام باشد افزود: هر فردی که فضا را برای اشتغال، سرمایه گذاری و کسب و کار نا امن کند ضربه ی بزرگی به جامعه، کشور و استان زده است.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه برای گشایش کارهای مردم باید همه سهیم باشند اظهار داشت: در این مسیر باید با درست اندیشیدن و کنار گذاشتن منافع گروهی و طیف بندی به فکر بهبود معیشت و رفع مشکلات مردم باشیم.

وی ارتکاب جرم و تخلف در جامعه را معلول برخی ناکارآمدی ها دانست و اظهار داشت: اگر پس از مهارت آموزی و بهبود شرایط زندگی مردم، کسی مرتکب تخلفی شود باید با او برخورد کرد.

وی تصریح کرد: باید تلاش شود برخورد با متخلفان فضایی برای اثبات اقتدارمان نباشد و در صورت مشاهده ی تخلف حریم فرد را حفظ کنیم.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه علما در جاهایی که مرتبط با منافع عمومی مردم است حتماً تذکر دهند گفت: هر اقدامی که با خلوص نیت و در راستای منافع مردم باشد قطعاً به نتیجه می رسد و خداوند نیز کمک خواهد کرد.

وی از آغاز سفرهای شهرستانی خود طی هفته جاری خبر داد افزود: پنج شنبه این هفته به منظور بررسی مسائل و مشکلات مردم از زبان خودشان و حضور در جمع اقشار مختلف به شهرستان آستارا سفر خواهم کرد.

در این نشست صمیمی برخی از علمای اهل تسنن و تشیع به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.