زاهدان-معاون مدیرکل و رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی چابهار گفت: با راه اندازی شرکت تعاونی توسعه پایدار سواحل مکران چابهار برای ۳۰۰ نفر بطور مستقیم و ۱۰ هزار خانوار بطور غیر مستقیم شغل ایجاد شده است.

اشتغال  ۱۰هزار خانوار در تعاونی توسعه پایدار سواحل مکران چابهار

به گزارش قدس آنلاین، عبدالله امیریان اظهار داشت: این شرکت تعاونی در زمینی به مساحت ۷۳ هکتار و با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیون دلار از محل تسهیلات بانک انصار و آورده بخش خصوصی، در راستای رفع محرومیت و اشتغال زایی در استان کار خود را در زمینه پرورش شتر مرغ از ۳ماه قبل در محدوده منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار آغاز کرده است.

وی تصریح کرد: فعالیت این شرکت تعاونی در بخش های جوجه کشی، پرواربندی، کشتارگاه، پرورش جوجه، تولید محصولات پوستی مانند کفش، کیف، کمربند و غیره...، تولید محصولات آرایشی و بهداشتی از روغن شترمرغ، تولید محصولات از پرشترمرغ، تولید کود دامی و ارائه خدمات گردشگری شامل محل آموزش، فروشگاه، رستوران و استراحتگاه اقامتی است.

امیریان افزود: با توجه به منابع و امکانات دیرین و سنتی استان، تمامی سازه این طرح با استفاده از علم، صنعت طبیعی و زیبایی فراموش شده سنتی ساخته شده است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی چابهار همچنین تاکید کرد: تمامی شهروندان استان میتوانند از طریق پرورش جوجه و باز فروش آن به این شرکت تعاونی، به طور مستقیم در این طرح سهیم شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.