کرمانشاه - پس از زلزله اخیر در استان کرمانشاه تا امروز آمارهای قابل توجهی به ثبت رسیده است.

تداوم رکورد زنی ها در زلزله کرمانشاه/گذشتن پس لرزه ها از مرز ۱۰۰۰ مورد تا کشته شدن ۵۰۵ نفر

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، زلزله ۷.۳ ریشتری در روز ۲۱ آبان ماه در استان کرمانشاه تاکنون آمارهایی را از خود به جای گذاشته است که به نوعی در تاریخ استان کرمانشاه بی سابقه بوده است.

بر اساس این گزارش، از زمان زلزله اصلی تاکنون پس لرزه های زیادی مناطق مختلف استان کرمانشاه را لرزانده است که تاکنون تعداد آن ها از مرز ۱۰۰۰ مورد گذشته است. این تعداد در نوع خود یک رکورد عجیب در استان کرمانشاه است.

هر چند که گفته می شود این پس لرزه ها امری عادی است اما این لرزش ها به نوعی زندگی مردم را با اختلال هایی روبرو کرده است. پس لرزه ها موجب می شود برخی از ترس خرابی دوباره به منازل خود بازنگردند؛ البته اگر دیوار خانه های آن ها در زلزله اخیر سالم مانده باشد.

از طرف دیگر تعداد کشته شدگان نیز در زلزله اخیر در آمارگیری های رسمی افزایش داشته است. در تازه ترین آمار رسمی اعلام شده تلفات زلزله استان کرمانشاه ۵۰۵ نفر است که ۱ نفر مجهول الهویه است.

آنطور که پزشکی قانونی اعلام کرده از میان کشته شدگان بیشترین تعداد مربوط به شهرستان سرپل ذهاب است.  ۴۴۶ نفر در این شهرستان جان خود را از دست داده اند که یک نفر نیز مجهول الهویه است.

از طرف دیگر اخبار خوشایند تری نیز از زلزله به گوش می رسد. هجم بالای خدمت رسانی به مردم در زلزله اخیر یکی از موارد قابل توجهی بود که در زلزله کرمانشاه تاکنون دیده شده است. حضور نهادهایی چون سپاه، بسیج، ارتش، هلال احمر و ... در کنار کمک های مردمی موجب شده است تا بسیاری از زلزله زگان کمی از رنج هایشان کاسته شود. البته هنوز تا رفع کامل مشکلات فاصله زیادی وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.