کرج- رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری دو خواهر و همسریکی از آنها که تحت عنوان مسافرکشی اقدام به سرقت به عنف می کردند، خبر داد.

دستگیری سارقان مسافرکش نما در البرز

به گزارش قدس آنلاین ، سرهنگ جواد صفایی ، اظهار کرد : با شکایت خانمی مبنی بر اینکه هنگامی که به عنوان مسافر، سوار خودرویی شده که سرنشینان آن با تهدید سلاح سرد، وسایل و کارت عابربانک او را به زور گرفته اند موضوع در دستور کار پلیس آگاهی البرز قرار گرفت.

وی افزود: مدتی بعد با مراجعه خانمی به یکی از طلافروشی های کرج برای خرید طلا و با توجه به وضعیت ظاهری و حرکات مشکوک این فرد که سفارش خرید ۲۱ میلیون تومان طلا را داده بود متصدی طلافروشی به خانم مذکور مشکوک می شود و اقدام به تماس با پلیس می کند.

سرهنگ صفایی بیان کرد: مأموران بلافاصله در محل حاضر می شوند و با توجه به اظهارات ضد و نقیض این زن و سرنخ های موجود متوجه می شوند که این فرد یکی از اعضای سارقان به عنفی است که تحت پوشش مسافرکش اقدام به سرقت از مردم می کنند.

این مقام انتظامی اظهار داشت: متهم پس از ارائه مستندات و دلایل لب به اعتراف گشود که به همراه خواهر وهمسرش تحت عنوان مسافرکش اقدام به سوار کردن زنان مسافر کرده و بعد از طی مسافتی با تهدید و ضرب و شتم وجوه نقد و کارت های عابربانک آنها را به سرقت می بردند.

وی ادامه داد: با اعترافات متهم، دونفر دیگر از همدستان وی نیز در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر که در تحقیقات تکمیلی به ۱۰ فقره سرقت مشابه اعتراف کردند و تعدادی از شاکیان نیز تاکنون شناسایی شده اند.

سرهنگ صفایی در توضیح بیشتر گفت: متهمان در ساعات پایانی روز و با استفاده از تاریکی هوا ضمن پرسه زنی در اطراف شرکت ها و موسسات با شناسایی و طعمه قرار دادن بانوان شاغل در این شرکت ها که قصد استفاده از تاکسی و خودروهای عبوری را داشتند، اعتماد و اطمینان آنها را با این

فریب که دونفر خانم دیگر نیز مسافر خودرو هستند جلب و مالباختگان را سوار خودرو خود کرده و در میانه راه هر دو نفر متهم مونث با همکاری متهم مرد با تهدید چاقو و ضرب و شتم سوژه، اقدام به سرقت اموال و کارت های عابر بانک او می کردند.

رئیس پلیس آگاهی البرز در پایان گفت: شهروندان عزیز جهت تردد به ویژه در ساعات تاریکی هوا از ناوگان حمل و نقل عمومی به جای خودروهای مسافرکش شخصی استفاده کنند.

گفتنی است متهم مرد گرفتار اعتیاد بوده و زنان همراه وی که یکی همسر و دیگری خواهر همسر وی هستند نیز دچار فقر مالی شدید هستند و به طمع دستیابی سریع به ثروت اقدام به سرقت های به عنف و خشن و کسب اموال از طریق نامشروع می کردند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.