مریوان- نماینده مردم کردستان در خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اجرای پروژه جاده سنندج ـ مریوان بیش از 7 سال طول کشیده است گفت: روند بهره‌برداری از این پروژه باید تسریع پیدا کند.

روند بهره‌برداری از جاده سنندج ـ مریوان تسریع شود

به گزارش قدس آنلاین، ماموستا فایق رستمی در جلسه  شورای توسعه شهرستان شهرستان مریوان که پیش از ظهر امروز با حضور اعضای کمیسیون برنامه و بودجه در مریوان برگزار شد، تولد پیامبر بزرگ اسلام و آغاز هفته وحدت را تبریک و اظهار کرد: تا کنون چنین جلسه‌ای را در شهرستان مریوان ندیده‌ام و امیدوارم حضور مسوولان کشوری و استانی بتواند زمینه رفع مشکلات و توسعه این شهرستان را فراهم سازد.

وی خاطرنشان کرد: این برای ما افتخار بزرگی است که در این ماه رحمت و برکت میزبان چنین جلسه‌ای باشیم و این حضور گرم نشانه توجه مسوولان ملی به مردم مناطق محروم کشور است.

وی با بیان اینکه چنین جلساتی نشانه مردم سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی است، اذعان کرد: در چنین جلسات علامت عظمت مردم سالاری را به خوبی می‌توان دید.
نماینده مردم کردستان در خبرگان رهبری اظهار کرد: در شرایط حساس کنونی جهان جامعه ما بیش از هر زمان دیگر نیازمند، وحدت، بصیرت، هوشیاری و آگاهی است تا بتوانیم اقتدار نظام را بیش از پیش حفظ کنیم.

ماموستا رستمی با تاکید بر اینکه مسوولان و مدیران کل در این راستا وظیفه خطیری به عهده دارند، افزود: مسوولان باید با توکل به خدا، دقت در اندیشه‌های امام و اجرای توصیه‌های حکیمانه مقام معظم رهبری به بهترین نحو ممکن به رسالت‌ خود در این مقطع زمانی عمل کنند.

وی اظهار کرد: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نام‌گذاری شده مسوولان ما باید با تلاش مضاعف در راستای ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای عملیاتی کردن این شعار تلاش کنند.

نماینده مردم کردستان در خبرگان رهبری افزود: مسولان در این راستا باید به نحوی عمل کنند که در وهله نخست موجب مجد و عظمت اسلام، اقتدار ایران اسلامی و در پله‌های بعدی رضایتمندی و آسایش مردم به عنوان صاحبان اصلی انقلاب را فراهم سازند.

ماموستا رستمی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین نیازهای امروز در استان‌های کمتر توسعه یافته مانند کردستان توجه به زیرساخت‌ها است، گفت: ایجاد اشتغال و رفع مشکل بیکاری جوانان به عنوان مهم‌ترین خواسته و مطالبه مردم باید در اولویت تمام مسوولان باشد.

وی خواستار بکارگیری نخبگان در پست‌های مدیریتی شد و افزود: توجه به حوزه کشاورزی به عنوان یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های استان از سوی مسوولان نیاز ضروری است و در این راستا نیاز به نگاه ویژه‌ای در بحث تخصیص آب سدها داریم.

نماینده مردم کردستان در خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در کردستان ظرفیت‌ها خوبی داریم که باید از این بستر برای توسعه اقتصادی و اشتغال استفاده شود تا بتوان بخش قابل توجهی از مطالبات مردم را پاسخ دهند.

ماموستا رستمی امنیت را یکی از سرمایه‌های مهم در ایران اسلامی دانست و گفت: به هر میزان که به عمران و آبادانی و توسعه زیرساخت‌های در مناطق مختلف کشور توجه کنیم به همان میزان در مسیر تثبیت پایه‌های امنیت گام برداشته‌ایم.

وی اضافه کرد: امیدوارم همه مسوولان با اهتمام ویژه در بحث ایجاد زیرساخت‌ها پاسخگوی حماسه‌ها و حضور همیشه در عرصه باشند و با این کار اعتماد مردم به نظام را بیشتر کنند.

وی با بیان اینکه مردم کردستان مردم قدردانی هستند که همواره قدر کوچکترین خدمات را می‌دانند، خاطرنشان کرد: اگر در هر منطقه و کشوری بزرگترین سرمایه‌ها و معادن طلا را داشته باشیم تا زمانی که مسوول برای خدمت به مردم و استفاده از این ظرفیت را فراهم نکنند این سرمایه‌ها ارزش ندارد.

نماینده مردم کردستان در خبرگان رهبری با انتقاد از روند کند اجرای پروژه سنندج به مریوان گفت: بیش از هفت سال است روند اجرای این پروژه طول کشیده است که باید با تمام توان در راستای تسریع و بهره‌برداری از آن گام برداشته شود.

ماموستا رستمی خاطرنشان کرد: در دورترین روستاهای کردستان مانند مسیر هجیج اقدام راهسازی و تونل سازی خوبی انجام گرفته که قابل تقدیر است اما انتظار داریم زمینه بهره‌برداری از پروژه جاده سنندج مریوان فراهم شود.

وی گفت: اینکه بگویم در کردستان خدمتی نشده بی‌انصافی است چرا که کارهای خوبی در راستای ایجاد زیرساخت‌های مختلف همچون آب، برق، گاز و غیره انجام شده که مردم قدردان آن هستند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.