رئیس جمهور آمریکا بعد از آنکه بابت بازنشر ویدئوهای اسلام هراسانه، با انتقاد نخست‎وزیر انگلیس مواجه شد، خطاب به وی گفت: به جای این کارها، وقت خود را صرف مبارزه با تروریسم در خاک انگلیس کن.

ترامپ خطاب به «ترزا می»: حواست جمع کشور خودت باشه!

به گزارش قدس آنلاین، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در پیامی توئیتری خطاب به «ترزا می» نخست وزیر انگلیس، گفت: به جای تمرکز بر من، حواست را جمع تروریسم اسلامی مخرب و افراط‌ گرایی کن که دارد در انگلیس جا خوش می‌کند.

این اظهارنظر ترامپ واکنشی بود به بیانیه دفتر نخست‌وزیری انگلیس در انتقاد از اقدام رئیس جمهور آمریکا درخصوص بازنشر یک ویدئو ضد اسلامی از حساب توئیتر یکی از سیاستمداران انگلیسی.

گفتنی است که ترامپ دیروز چهارشنبه، ویدئویی‌هایی را که نائب رئیس یک حزب نژادپرست در انگلیس منتشر کرده بود، بازنشر کرد.

این اقدام رئیس جمهور آمریکا که علیه مسلمانان بود، موجی از جنجال در انگلیس به پا کرده است. با این‌حال، کاخ سفید با امتناع از اشاره مستقیم به محتوای این تصاویر ویدئویی و آگاهی یا عدم آگاهی ترامپ از هویت منتشر کننده اصلی این توئیتها، ادعا می کند که «ترامپ تنها موضوعاتی را مطرح کرده است که به امنیت شهروندان آمریکایی مربوط می شود!»

گفتنی است «جیدا فرانسن» معاون حزب راستگرای افراطی «اول بریتانیا» در صفحه توئیتر خود ۳ ویدئو که مربوط به سالهای گذشته می شود و ماهیت ضد اسلامی دارد، منتشر کرد: در یکی از این ویدئوها، به مخاطب القا شده که یک مهاجر مسلمان به طرزی وحشیانه جوان معلول هلندی را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد.

در ویدئوی دوم، فردی به ظاهر مسلمان، پس از بیان اظهاراتی به زبان عربی، مجسمه مریم مقدس را بر زمین زده و آن را خرد می‌کند.

ویدئوی سوم افرادی را در بام ساختمانی نشان می‌دهد که با در دست داشتن پرچم داعش، چند جوان دست بسته را از بام ساختمان به پایین می‌اندازند.

ترامپ نیز همین ویدئوها را بدون هیچ‌گونه اظهارنظری در صفحه توئیتر خود باز نشر داد -اقدامی که بسیاری از فعالان مدنی و همچنین مقام های آمریکایی آن را نژادپرستانه و فاشیستی توصیف کردند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.