قزوین_ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین از برگزاری جشنواره «رسانه، مطبوعات، قرآن و عترت» در این استان خبر داد.

هنرمندان قزوینی در جشنواره «رسانه، مطبوعات، قرآن و عترت» به رقابت می پردازند

 اکبر اسکندرنژاد در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در نخستین گام با همکاری معاونت عترت و قرآن وزارتخانه و سازمان بسیج رسانه این استان در راستای تبلور فرهنگ قرآنی و رایحه بهشتی انفاس عترت و فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ دینی در جامعه، همزمان با برگزاری نخستین هفته قرآن و عترت اقدام به برگزاری جشنواره ای با موضوع «رسانه، مطبوعات، قرآن و عترت» کرده است.   

وی افزود: تمام هنرمندان و فعالان عرصه هنر رسانه های دیجیتال می توانند آثار خود را بر اساس محورها و بخش های اعلام شده به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.  

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین بیان کرد: نخستین هفته قرآن و عترت در این استان با برگزاری جشنواره های متعدد رسانه و مطبوعات، تلاوت قرآن کریم، آواها و نغمه های دینی، خوشنویسی، هنرهای نمایشی، هنرهای ادبی، هنر سینما، هنرهای تجسمی، صنایع دستی و هنرهای سنتی نسبت به کشف استعدادهای هنری اقدام کرده است.

اسکندرنژاد یادآور شد: جشنواره «رسانه، مطبوعات، قرآن و عترت» ودر بخش های خبر و مصاحبه خبری، گزارش، یادداشت و مقاله، عکس خبری و تیتر برگزار می شود.

وی عنوان کرد: این جشنواره در محورهای مختلفی پیش بینی شده که ترویج فرهنگ دفاع مقدس، ایثار و شهادت، نقش باورهای دینی در جلوگیری از چالش های اجتماعی و آسیب های اجتماعی، سنت و آداب و رسوم دینی(نماز، روزه داری، خمس، زکات، امر به معروف و نهی از منکر)، سبک زندگی ایرانی اسلامی، اخلاق قرآنی در حوزه فردی و اجتماعی، اقتصاد مقاومتی و تشویق اقشار مختلف جامعه به استفاده از کالاهای داخلی، استکبار ستیزی و دشمن شناسی از آن جمله است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با بیان اینکه آثار پذیرفته شده باید نام صاحب اثر در آن قید شده باشد و یا مدیر مسئول آن را تایید کند، ادامه داد: آثاری در جشنواره شرکت داده می شود که در فاصله زمانی ۹۲ تا ۹۶ در یکی از نشریات سراسری، استانی، خبرگزاری ها و پایگاه خبری منتشر شده باشد و هر متقاضی تنها می تواند در دو بخش و هر بخش سه اثر را ارائه دهد و در صورت ارسال آثار بیشتر، دبیرخانه جشنواره می تواند آثار دریافتی را به صورت انتخابی و بقیه را حذف کند.

این مسؤول ضمن اشاره به این نکته که شرکت کنندگان در جشنواره می توانند آثار خود را به نشانی دبیرخانه واقع در شهرک کوثر، سازمان بسیج رسانه استان قزوین ارسال کنند، خاطرنشان کرد: مهلت ارسال آثار تا بیستم بهمن ماه سال جاری است و بررسی آثار تا ۲۵ بهمن انجام و مراسم اختتامیه در اسفندماه برگزار می شود که در هر بخش جوایزی برای نفرات اول تا سوم جوایز نقدی، تندیس و لوح تقدیر درنظر گرفته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.