کرج- استاندار البرز با تاکید براینکه اندیشه و حضور بخش خصوصی در پژوهش باید پر رنگ تر باشد گفت: دانشگاه ها نیز باید در امر پژوهش حضور جدی تری داشته باشند.

حضوربخش خصوصی در پژوهش پررنگ تر شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمدعلی نجفی صبح پنجشنبه در آیین اختتامیه نمایشگاه پژوهش و فناوری استان البرز که در دانشگاه پیام نور کرج برگزار شد، اظهار کرد:استقبال خوبی را از نمایشگاه هفته پژوهش از سوی مخترعان، تولیدکنندگان، کارآفرینان و اندیشه های نو در استان شاهد بودیم.

وی در ادامه افزود: اهمیت و اثرات پژوهش و فرصت های دانش بنیان را همه باید در عمل مورد توجه قرار دهیم.

نجفی با اشاره به اینکه  در همه حوزه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و حتی مبانی دین باید از پژوهش بهره مند شد گفت:ایجاد پیوند بین صنعت و دانشگاه  پیوندی بین تولیدکنندگان و فناوران است و ارتباط این دو بخش ناگسستنی است.

استاندار البرز با اشاره به اینکه  نباید انفصالی بین پژوهش و صنعت وجود داشته باشد، گفت: پژوهش باعث افزایش توان علمی است و موجب نوآفرینی خواهد شد و ما را به تفکر و اندیشه وادار می سازد.

نجفی تاکید کرد: در نمایشگاه سال آتی حضور بخش خصوصی باید بیشتر باشد، بخش خصوصی می تواند دستاوردهای علمی را در عمل به بار بنشاند و باید در سال آینده نمایشگاهی با مدیریت بخش خصوصی در کنار دانشگاه برگزار شود.

استاندار البرز با اشاره به سابقه تاریخی دانشگاه ها در البرز تصریح کرد: امسال باید صدمین سال دانشگاه خوارزمی در البرز را  جشن بگیریم

وی در ادامه افزود: دانشگاه منهای صنعت معنایی ندارد ودر این راستا نیاز به حضور نیروهای کارآزموده و دانش آموختگان در سطوح مختلف علمی در کنار بخش خصوصی به جد احساس می شود.

نجفی با  بیان اینکه  شرکت های خصوصی و کارآفرین باید در عرصه تولید و صنعت نیز ورود پیدا کند گفت: زیرساخت پژوهش در تمامی حوزه ها باید ایجاد شود و  در بخش گردشگری نیز بدون پژوهش موفق نخواهیم بود.

استاندار البرز در پایان با بیان اینکه انعکاس رویدادهای هفته پژوهش از سوی رسانه ها بسیار پر رنگ بود گفت: حضور اصحاب رسانه و صدا و سیما در اطلاع رسانی رویدادهای این هفته معنادار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.