قزوین_ نماینده ولی‌فقیه در قزوین با بیان اینکه نیازمند تشکیل ستاد فکری سالانه برای اربعین هستیم، گفت: ظاهر و باطن تجمع بزرگ اربعین باید درکنار هم دیده شود، باید بدانیم که اصلِ مهم در اربعین باطن و معنویت آن است.

تجمع بزرگ اربعین نیازمند نگاه ویژه تمام مسوولان است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مراسم تجلیل از خادمان اربعین حسینی در مسجد شیخ‌الاسلام شهر قزوین اظهار داشت: خداوند منشأ برکات است و این برکات را می‌توان در نعمات الهی که پروردگار عالم در آسمان و زمین قرار داده جستجو کرد.

وی افزود: رسول مکرم اسلام و همه انبیای الهی (ع) به عنوان سراج (چراغ پرنور ) هستند و امامان ما هر کدام همچون قمری هستند که گرد پیامبر اسلام (ص) می‌چرخند و نور می‌گیرند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: خداوند می‌فرماید هرکسی که دارای تقواست انگیزه بزرگداشت شعائر الهی را دارد، یعنی برای این فرد مهم است که عراق و سوریه بر اشرار داعش و تروریست پیروز شوند؛ اما عده‌ای دیگر معتقدند سوریه و عراق ربطی به ما ندارد و برخی دیگر هم جسورتر شده و می‌گویند «نه غزه نه لبنان»؛ در صورتی‌که پیامبر(ص) فرموده‌اند هر مسلمانی صدای استمداد و یاری طلبی کسی را بشنود و به او یاری نرساند، مسلمان نیست.

عابدینی با بیان اینکه اربعین اجتماع عظیمی است که عامل خشم و هراس دشمن است، گفت: صهیونیست‌ها و استکبار جهانی در ایام اربعین با مشاهده دغدغه مردم برای حضور در این تجمع عظیم عزا می‌گیرند.

وی تصریح کرد: ما نباید برای اربعین فقط یک مراسم ختم بگیریم؛ زیرا اربعین یک جریان است و باید جلسات مستمر در طول سال برای بزرگداشت آن برگزار شود تا برای اربعین سال آینده برنامه کاملی اجرا شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عنوان کرد: برای آسیب شناسی برگزاری برنامه اربعین نیازمند تشکیل کارگروهی از کارشناسان و متخصصان این حوزه هستیم تا معرفت شناسی لازم برای برگزاری این تجمع عظیم برای سال آینده صورت بگیرد.

عابدینی خاطرنشان کرد: در تجمع بزرگ اربعین در کنار تغذیه، محل اسکان و موارد دیگر ضرورت دارد در حوزه معنوی و معرفت شناسی و تغذیه معنوی به نکات و معارف لازم هم توجه کرد.

وی ابراز کرد: نباید فقط غصه پتو، برنج و خوراک مادی زوار اربعین را داشته باشیم؛ بلکه باید به معنویت اربعین هم فکر کرد و پیاده‌روی شرکت کنندگان در این تجمع عظیم را با نرم‌افزارهای معنوی تکمیل کنیم.

امام جمعه شهر قزوین گفت: پیش از اربعین باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی صورت بگیرد که با دست پر و طرح معرفت شناسانه در پیاده‌روی حضور پیدا کنیم و پس از پایان پیاده‌روی هم باید بسته معنوی مستمری را داشته باشیم تا معنویات اربعین برای ما ماندگاری پیدا کند.

عابدینی افزود: در زمانی‌که برنامه حج به اتمام می‌رسد، آیا اهداف حج تمتع هم به پایان می‌رسد؟ امروز اربعین به پایان رسیده آیا باید آثار و برکات آن هم تمام شود؟ باید حماسه اربعین و حال و هوای آن تا سال آینده ما را همراهی کند.

وی با بیان اینکه محتوای دینی و مذهبی باید به همه اربعینییّون منتقل شود، گفت: اربعین باید همه روزها و ماه‌های ما را تغذیه معنوی کند و این موضوع نیازمند تشکیل ستادی منظم و مستمر است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: ما نیازمند تشکیل یک گروه فکری هستیم که بتواند محصول معنوی و کاملی ارایه دهد و در کنار این گروه فکری نیازمند یک ستاد نرم‌افزاری هستیم که در حوزه اسکان و تغذیه برنامه‌ریزی لازم را داشته باشد.

عابدینی تاکید کرد: اولویت‌ها و نیازهای سفر اربعین باید شناسایی شود و فقط نگاه ما میزبانی تغذیه خوراک و اسکان نباشد. به فرموده رهبری نباید میزبانی را از عراقی‌ها بگیریم و در فضاهایی که سفره آن‌ها برای میهمانان پهن است ما سفره ایرانی پهن کنیم بلکه سفره میزبانی باید برای عراقی‌ها محفوظ بماند.

وی تصریح کرد: به ظاهر و باطن اربعین باید درکنار یکدیگر توجه کرد، یعنی اگر تجمع اربعین را به زیباترین شکل برگزار کنیم این فقط ظاهر اربعین است بلکه اصل مهم در اربعین باطن و معنویت آن است.

امام جمعه شهر قزوین در پایان عنوان کرد: باید همه سازمان‌های متولی که در اربعین پای کار بودند از نگاه کیفی و کمی به موضوع پیاده‌روی اربعین توجه ویژه کنند و این نهادها از یکدیگر در امر خیر اربعین سبقت بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.