رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: معلولیت نه تنها عامل بازدارنده نیست بلکه در بسیاری از عرصه‌ها  سبب رشد و تعالی بیشتر می شود.

معلولیت در بسیاری از عرصه‌ها  سبب رشد و تعالی بیشتر می شود

به گزارش قدس آنلاین، علی لاریجانی بعدازظهر پنجشنبه در پیامی به جشنواره ملی شعر«به توان آسمان» که در دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد بر توانایی های ویژه معلولان تاکید کرد.

در این پیام آمده است: سرشت انسان سرشار از معنویت و جاودانگی می‌باشد که به مدد آن می‌تواند به شناخت و فهم از نشانه‌های آفرینش و کمال خداوند دست یابد.

تمامی نوع بشر دارای این سرشت می‌باشند و میزان توانایی بهره‌مندی از این موهبت الهی در تمامی آدمیان یکسان بوده و هیچ کس به دلیل هیچ محدودیت یا کاستی محروم و یا محدود از این امر نمی‌باشد.

معلولیت نه تنها عامل بازدارنده بلکه در بسیاری از عرصه‌ها  سبب رشد و تعالی بیشتر در بهره‌مندی از این موهبت الهی بوده است و بسیار نمونه‌های فراوانی از این توانمندی‌ها و بهره‌گیری از ذوق و قریحه و هنرها در نزد عزیزان چشمگیر و پر فروغ می‌باشد.

عزیزان معلول در بسیاری از عرصه‌ها توانایی و استعداد خویش را به نمایش گذاشته‌اند و چه‌بسا افتخارات فراوانی را برای ملت و کشور به ارمغان آورده‌اند که این به معنای اراده قوی و مصمم آنان در راه زندگی و دستیابی به مراتب بالاتر می‌باشد.

برگزاری جشنواره ملی شعر «به توان آسمان» فرصت مغتنمی درراستای ارائه شایستگی‌ها و نبوغ عزیزان معلول در عرصه شعر ادب و فرهنگ می‌باشد که به طور قطع دستاورد آن در تشویق به ارائه آثار بهتر و بیشتر و شکوفایی ذوق و نبوغ آنان کمک شایان خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.