کرمان - بعداز زلزله ۶.۱ ریشتری صبح جمعه کرمان در منطقه هجدک، تعداد ۲۵ پس لرزه با بزرگی ۲.۴ تا ۵.۱ ریشتر تا این لحظه در منطقه ثبت شده است.

آماده باش نیروهای امدادی و هلال احمر در کرمان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مردم استان کرمان صبح امروز با زمین لرزه ۶.۱ دهم ریشتری از خواب پریدند وبعضا سراسیمه خانه های خود راترک کردند وبه خیابانها آمدند.

در دقایقی بعد زمین لرزه شلوغی پمپ بنزینها توجه را به خود جلب می کرد، تکانهای شدید بعدی که شدت آن به نسبت زلزله اول کمتر بود مردم بیشتری را به خیابانها آورد.

از صبح امروز ساعت ۶:۰۲ دقیقه که اولین زمین لرزه اتفاق افتاد، تاکنون تعداد ۲۵  پس لرزه با بزرگی ۲.۴ تا ۵.۱ ریشتر تا این لحظه در منطقه ثبت شده است ومنطقه را همچنان می لرزاند.

ستاد بحران استانداری کرمان در دقایقی بعد از زمین لرزه تشکیل جلسه داد و کنترل مدیریت بحران را بدست گرفت که سرعت عمل تشکیل این جلسه، جای تقدیر دارد.

دستور ویژه معاون اول ریاست جمهوری برای کمک به زلزله زدگان کرمان

استاندار کرمان گفت: معاون اول ریاست جمهوری که در سفر روسیه حضور دارد، به صورت تلفنی دستور ویژه برای کمک به زلزله زدگان این استان را صادر کرد.

علیرضا رزم حسینی روز جمعه در ستاد مدیریت بحران استان کرمان افزود: دکتر جهانگیری در تماس تلفنی با استانداری کرمان در جریان اقدامات انجام شده قرار گرفته اند.

وی یادآور شد: معاون اول ریاست جمهوری اعلام کرده اند که عصر امروز پس از بازگشت به کشور، در تهران گزارشات این حادثه و میزان خسارت ها را بررسی کرده و دستورات لازم را صادر خواهند کرد.

استاندار کرمان تاکید کرد: معاون اول ریاست جمهوری به وزرای مربوطه دستور ویژه ای برای رصد وضعیت زلزله زدگان در کرمان را داده اند.

هیچ گونه قطع برقی درمناطق حادثه دیده نداریم

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان اعلام کرد: درپی وقوع زلزله ستادبحران این شرکت تشکیل جلسه داده و گروه های اتفاقات وعملیات به محل اعزام شده اند و خوشبختانه با همت همکاران اتفاقات سریعا برطرف شده واکنون هیچ گونه قطع برقی درمناطق حادثه دیده نداریم.

وی گفت : در هشت روستای زلزله زده قطع برق جزئی وجود داشته که خوشبختانه با همت همکاران اتفاقات سریعا برطرف شده واکنون هیچ گونه قطع برقی درمناطق حادثه دیده نداریم.

آمادگی کامل سپاه برای کمک رسانی به مناطق زلزله زده هجدک

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: هر کجا که مسئولین نیاز به کمک داشته باشند، سپاه آمادگی لازم برای کمک‌رسانی به مردم مناطق زلزله زده هجدک کرمان را دارد

سردار غلامعلی ابوحمزه گفت: هر کجا که مسئولین نیاز به کمک داشته باشند، سپاه آمادگی لازم برای کمک‌رسانی به مردم مناطق زلزله زده هجدک کرمان را دارد.

ابوحمزه، در خصوص زلزله ۶.۱ ریشتر صبح امروز گفت: با توجه به وقوع زلزله ۶.۱ ریشتری استان کرمان پس از وقوع زمین لرزه گروه‌هایی از سپاه به مناطق زلزله زده اعزام شدند.

وی با بیان این مطلب که هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های ذیربط صورت‌گرفته است، اظهار کرد: خوشبختانه این زلزله تا کنون تلفات جانی در بر نداشته است، اما مقداری خسارات به خانه های قدیمی وارد شده است.

بازدید استاندار کرمان از مناطق زلزله زده

استاندار کرمان پیش از ظهر امروز از مناطق زلزله زده بازدید کرد وگفت: ما هیچ گونه تلفات جانی تا این لحظه نداشته ایم و تعدادی هم که مصدوم شدند به دلیل فرار یا رفت و آمددر هنگام وقوع زلزله بوده است که این مصدومین سرپایی درمان شدند.

مراجعه ۴۲مصدوم به بیمارستان باهنر کرمان

بنا به اعلام مسوول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پی زلزله امروز۴۲ مصدوم به بیمارستان باهنر کرمان مراجعه کردند.

ثمری گفت: این افراد به دلیل ترس ووحشت از زلزله دچار حادثه شده اند.

وی افزود:اکثر مصدومان به صورت سرپایی مداوا شده اند.

همه پروازهای امروز استان کرمان انجام می شود

مدیر کل فرودگاههای استان کرمان گفت :از همان دقایق اولیه وقوع زلزله نسبتا شدید، بازدیدهای میدانی از مناطق عملیاتی و فنی فرودگاه بین المللی کرمان انجام شد که خوشبختانه هیچ گونه خسارتی به تاسیسات و ابنیه و مراکز حساس فرودگاه وارد نشده است و همه پروازهای امروز استان کرمان انجام می شود.

قاسم زاده افزود :هماهنگی های لازم با ستاد مدیریت بحران استان انجام شد و تیمی متشکل از معاون استاندار ،مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان و پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین عازم منطقه زلزله زده شدند و همچنین همکاری لازم با جمعیت هلال احمر استان برای انجام پرواز بالگردهای ارزیاب و امداد و نجات صورت گرفت.

وی افزود: فرودگاه بین المللی کرمان همچنان کاملا عملیاتی بوده و همه بخش های فرودگاه در حال آماده باش برای خدمات رسانی می باشند.

تشریح تدابیر امنیتی و انتظامی در زمین لرزه اخیر کرمان

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان در تشریح تدابیر حوزه عملیاتی خود در زمین لرزه اخیر گفت: کلیه منابع اطلاعاتی، کلانتری ها و پایگاه های مقاومت از اولین دقایق بروزحادثه فعال شده اند و هرگونه اخبار و اطلاعات از  آسیب ها و خسارت های احتمالی را اعلام می کنند.

خلیل همایی افزود: با توجه به اینکه برخی از مردم در کرمان و شهرهای اطراف، خانه های خود را ترک کرده و در سطح معابر و خیابان ها حضور یافته اند، واحدهای گشتی پلیس و راهنمایی و رانندگی با حداکثر ظرفیت خود در سطح شهرها حضور دارند تا در راستای کنترل ترافیک، سهولت رفت و آمد و تامین امنیت عمومی اقدام کنند.

وی تاکید کرد: پلیس آگاهی و گشت های غیر محسوس برای جلوگیری از سرقت وارد عمل شده اند که اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.

وی یادآور شد: در حال حاضر جانشین فرماندهی انتظامی استان کرمان در ستاد مدیریت بحران حضور دارند و اقدامات انتظامی لازم را هدایت می کنند.

وی گفت: اخیرا شایعاتی به نقل از مراکز برون مرزی علمی و لرزه نگاری نیز درباره وقوع زلزله ای بزرگ مطرح شده که به هیچ عنوان صحت آنها تائید نمی شود و مرم نباید به آنها توجه کنند.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان خاطرنشان کرد: پلیس فتا به صورت ویژه آماده رصد فضای مجازی و برخورد قاطع و قانونی با متخلفانی است که از طریق رواج شایعات، امنیت روانی مردم را خدشه دار می کنند.

عیادت نماینده استاندار کرمان از حادثه دیدگان زلزله صبح امروز

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان به دستور استاندار در بیمارستان شهید باهنر کرمان حضور یافت و از حادثه دیدگان زلزله صبح امروز عیادت کرد.

زهرا موسی پور روند درمان این بیماران را بسیار خوب توصیف کرد و افزود: تاکنون بیش از ۴۲ مصدوم در حد شکستگی پا و تروما به بیمارستان شهید باهنر کرمان مراجعه کرده اند که تعداد زیادی از آن ها به دلیل ترس از زلزله دچار آسیب شده اند.

وی ادامه داد: مراکز درمانی استان کرمان از آمادگی مناسبی برای پذیرش مصدومان برخوردار هستند.

موسی پور عنوان کرد: تمامی مراکز درمانی استان کرمان در حال حاضر آماده باش هستند.

۸۰ درصد مناطق زلزله زده توسط اورژانس بررسی شده است

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان کرمان از اعزام هشت تیم ارزیاب این مرکز به مناطق زلزله زده خبر داد و افزود: تاکنون تیم های ارزیاب در مناطق شهداد، گلباف، هجدک، سیرچ، اندوهجرد، هروز و چترود بررسی های تخصصی را انجام داده اند.

سید محمد صابری با تاکید براینکه اورژانس کرمان آمادگی لازم برای مقابله با هر نوع حوادث احتمالی را دارد، گفت: هم اکنون ۸۰ درصد مناطق زلزله زده توسط اورژانس بررسی شده و گزارشی از خسارت های جانی و مصدومیت افراد گزارش نشده است.
 
 اعزام ۶ تیم امدادی جمعیت هلال احمر به مناطق زلزله زده

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز از اعزام ۶ تیم امدادی این جمعیت به مناطق زلزله زده خبر داد و یادآورشد: تاکنون گزارش هایی از تخریب منازل قدیمی در هجدک کرمان اعلام شده اما این زمین لرزه خسارت جانی در پی نداشته است.

رضا فلاح با اشاره به مسدود شدن راههای روستایی منطقه هجدک در اثر زمین لرزه، خاطرنشان کرد: تیمهای امدادی جمعیت هلال احمر استان به صورت کامل آمادگی مقابله و امدادرسانی در صورت بروز حوادث احتمالی را دارند.

وی از اعزام تیم آنست (سگ های زنده یاب) و ارسال اقلام امدادی به مناطق زلزله زده خبر داد و تصریح کرد: استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان نیز برای کمک به استان کرمان در صورت بروز هر نوع حادثه اعلام آمادگی کرده اند.

لازم به ذکر است که شورای تامین استان نیز عصر امروز به منظور بررسی اقدامات انجام شده، تشکیل جلسه خواهد داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.