تربت جام ـ امام جمعه اهل سنت تربت جام گفت:حضور اقشار مذهبی در هفته وحدت می تواند باعث تحیکم و حفظ وحدت در جامعه شود و به افراد تفرقه انگیز میدان نخواهیم داد.

وحدت باعث تحکیم جامعه می شود

مولوی شرف الدین جامی الاحمدی که ظهر امروز در حاشیه مراسم اولین روز هفته وحدت، دوازدهم ربیع الاول در مجموعه مزار شیخ احمد جامی به خبر نگار قدس آنلاین گفت: تربت جام یک شهر تلفیقی و تقریبی هستند که وحدت از گذشته وجود داشته و تا برای همیشه خواهد بود وبرای حفظ وحدت اسلامی در نظام جمهوری اسلامی همچنان تلاش می کنیم.

وی گفت: تربت جام پایتخت وحدت کشوراست وبه دشمنان داخلی وخارجی اجازه نخواهیم داد به این وحدت عملی خدشه وارد کند ولازم است جامعه ومنطقه ازتاریخ درس بگیرند تا همیشه صلح وامنیت درمنطقه پایداربماند.

وی با اشاره برتاکید وحدت درمنطقه گفت: اسلام همواره به وحدت دربین مسلمانان بعنوان یک واجب الهی تاکید داشته است وماهم دراین برهه اززمان منویات مقام معظم رهبری راسرلوحه کارخویش قرارمی دهیم.

امام جمعه اهل سنت تربت جام گفت: اختلاف در مسایل اجتهادی در بین مسلمانان وجود داشته و نباید اینگونه موضوع دینی باعث تفرقه انگیزی شود و وظیفه علمای دینی است که به رسیدگی و رفع اشکال بپردازند و آنهم در مساجد و حوزه ای علمیه ونه در مکان های دیگر.

شایان ذکر است: که دراین مراسم خادمین مطهر امام رضا(ع) و با تبریک و اهداء لوح یادبود به امام جمعه اهل سنت تربت جام هفته وحدت را گرامی داشتند.

                                       

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.