شهرکرد-مدیر کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: استان چهارمحال و بختیاری رتبه دوم کشوری را در زمینه واگذاری مسکن به خانواده های چند معلولی کسب کرده است.

چهارمحال و بختیاری رتبه دوم کشور در واگذاری مسکن به مددجویان چند معلولی را کسب کرد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،محمد میرزایی روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز جهانی معلول در خصوص دفاتر توانبخشی معلولین جسمی حرکتی و حسی گفت: این دفتر با انجام ویزیت های دوره ای معلولین ضایعه نخاعی و غیر ضایعه نخاعی بستری در منزل در قالب تیم سیار توانبخشی ارائه خدمات می دهد.

وی در خصوص  دفتر توانبخشی مبتنی بر جامعه(C.B.R) افزود: این دفاتر با تشخیص بموقع ناتوانی ، اقدامات لازم را برای پیشگیری از پیشرفت معلولیت و همچنین ارائه خدمات لازم انجام می دهند که حدود ۱۵ هزار و ۷۰۰ نفر از معلولین در این حوزه شناسایی و در مراکز حرفه آموزی و کارگاه های تولیدی مشغول به فعالیت هستند و تعداد این مراکز از ۳۰ مرکز به ۴۵ مرکز در سال ۹۶ افزایش داشته است.

میرزایی با اشاره به دفتر توانبخشی بیماران روانی مزمن گفت: پذیرش بیماران روانی مزمن در مراکز شبانه روزی از سه طریق مراجع ذیصلاح قضایی،ستادجمع آوری افرادبی خانمان و یا مجهول الهویه و بیماران روانی مزمن که در خانواده تحت مراقبت می باشند، ارائه خدمات می شوند.

مدیر کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد:تا کنون حدود ۳۳۳۷ نفر از معلولین ذهنی در سطح استان شناسایی و تحت پوشش سازمان بهزیستی می باشند و ارانه خدمات به این افراد در قالب خدمات حمایتی،پرداخت کمک هزینه نگهداری در منزل، پرداخت کمک های موردی به خانواده معلولین و کمک هزینه خرید وسایل کمک آموزشی و کمک توانبخشی انجام می شود.

وی با اشاره به   دفتر امور توانبخشی سالمندان گفت: خدمات سازمان شامل توانبخشی پزشکی، اجتماعی، حرفه ای و آموزشی به منظور افزایش توانایی سالمندان در مقابله با عوارض سالمندی و حفظ حداکثر استقلال سالمند می باشند که در سطح استان ۱۳ مرکز نگهداری از سالمندان وجود دارد که از این تعداد ۳ مرکز بصورت شبانه روزی و ۱۰ مرکز بصورت روزانه ارائه خدمات می دهند.

میرزایی با اشاره به افزایش مستمری مددجویان این سازمان گفت: مستمری مددجویان از ۵۳ هزار تومان به ۹۳ هزار تومان در سال جاری افزایش یافته است.

وی افزود:واحدهای تولیدی که در زمینه ایجاد اشتغال برای مددجویان اقدام کنند ۱۵ تا ۲۰ میلیون تسهیلات و بیمه این افراد توسط سازمان بهزیستی بصورت خویش فرمایی تا پایان اقساط پرداخت می شود.

مدیر کل بهزیستی استان عنوان کرد: در حوزه امور اجتماعی تعداد مهدهای کودک از از ۲۹۷ مهدکودک در سال ۹۳ به ۳۴۰ مهدکودک،مرکز خدمات دهی به آسیب دیدگان اجتماعی به ۲۰ مرکز افزایش داشته،همچنین بیمه زنان سرپرست خانوار به ۱۵۶۳ مورد،غربالگری و زنان جسمی زنان به ۲۱۰ مورد،خروج از چرخه حمایتی ۳۱۰ مورد،خدمات به آسیب دیدگان اجتماعی به ۱۱۲هزار و ۹۳۴ نفر افزایش داشته است.

میرزایی با اشاره به کمک به خانواده دارای فرزند چند قلو گفت: طرحی از سوی دفتر مقام معظم رهبری برای کمک به خانواده های دارای فرزند چندقلو راه اندازی شده که از ۴ میلیون تا ۱۶ میلیون تومان بصورت بلاعوض به این خانواده ها پرداخت می شود.

وی افزود:خانواده های دارای فرزند چندقلو می توانند درخواست خود را به آدرس تهران-میدان پاستور-خیابان پاستور-صندوق پستی ۱۵۵۵-۱۳۱۸۵ ارسال کنند.

مدیر کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری در پایان با اشاره به مسکن مددجویان گفت: مسکن مددجویان در سال جاری به ۲۵۰ مورد افزایش داشته که در این زمینه به مددجویان روستایی تا سقف ۱۸ میلیون تومان و شهری تا ۳۰ میلیون تومان کمک هزینه ساخت مسکن پرداخت می شود که استان چهارمحال و بختیاری رتبه دوم کشوری را در زمینه واگذاری مسکن به خانواده های چند معلولی کسب کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.