کرمان - استاندار کرمان گفت: بازسازی هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی آسیب دیده از زلزله در کرمان و راور آغاز میشود.

بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده از زلزله در کرمان و راور آغاز می شود

به گزارش قدس آنلاین، استاندار کرمان در جلسه مدیریت بحران استان گفت: بازسازی این واحد های مسکونی شهری وروستایی با تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی و بهره ۴ درصد در جلسه مدیریت بحران استان کرمان تصویب شده و ستاد اجرایی فرمان امام راحل برای بازسازی ۵ مدرسه آسیب دیده بخش کوهساران راور آمادگی دارد.

رزم حسینی از پرداخت جبران خسارت به دامداران آسیب دیده در زلزله خبر داد و افزود: این کمک ها نیز پس از برآورد ستاد مدیریت بحران استان پرداخت خواهد شد.

رئیس ستاد مدیریت بحران استان از اختصاص اعتبار برای مرمت ۱۰۸ قنات آسیب دیده در مناطق زلزله زده خبر داد و وافزود: لایه روبی و مرمت این قنات ها نیز به زودی آغاز می شود.

وی با بیان اینکه کارگاه های ساختمانی استان باید مقررات و آیین نامه های ابلاغی را به درستی اجرا کنند تاکید کرد  با هماهنگی دستگاه قضایی با متخلفان بر خورد می شود.

استاندار کرمان از برآورد خسارت به شبکه های آب ، برق و گاز خبر داد و افزود:  این دستگاه ها نیز باید خسارات احتمالی خود را به ستاد مدیریت بحران استان تحویل دهند.

رئیس ستاد مدیریت بحران استان  کرمان از آمادگی کامل مجموعه دستگاه های امداد ،  امنیتی و قضایی استان برای مواجهه  با بحران های استان خبر داد و گفت:کار توزیع اقلام ضروری به آسیب دیدگان به صورت کامل انجام شده است.

در نشست ستاد مدیریت بحران استان استاندار، نمایندگان مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاه های اجرایی از اطلاع سانی سریع و درست رسانه استانی و نیز برقراری ارتباط با شبکه های سراسری قدردانی شد.

در این نشست مدیران دستگاه های مختلف اجرایی و امنیتی گزارشی از آخرین اقدامات خود را درباره امداد رسانی و برآورد خسارات ناشی از زلزله ارائه کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.