مرجع تقلید شیعیان اخلاص، همت بلند و جدیت و کوشش را ۳ گام مهم در راه عمل آموزی بیان کرد و گفت: یک بیدارگری به‌نام انقلاب اسلامی شکل‌گرفته و دشمنان اسلام به جنگ ما آمده‌اند، در چنین زمانی نباید خاموش باشیم و سکوت کنیم.

آیت‌الله نوری‌همدانی: برابر دشمنان نباید خاموش بود و ساکت نشست

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی در دیدار با جمعی از طلاب حوزه‌های علمیه استان‌های اردبیل و مرکزی ضمن تبریک اعیاد ربیع‌الاول اظهار داشت: خداوند متعال به خواهران طلبه توفیق تفقه در دین را عنایت کرده و طلبگی به معنای لشکر امام عصر(عج) بودن است.

مرجع تقلید شیعیان شروط مهم راه طلبگی را مورد اشاره قرار داد و افزود: نخستین گام اخلاص در راه طلبگی است، یعنی تمام امکانات خود را در طبق اخلاص گذاشته و با اخبار اهل‌بیت(ع) و قرآن کریم آشنا شویم، یک طلبه نباید انسان با سواد پایین باشد مرد یا زن در صورتی می‌تواند در جامعه تأثیرگذار باشد که فقیه باشد اگر انسان فقیه شود فقاهت بهای هر چیز گران‌بهایی است.

آیت‌الله نوری همدانی دومین شرط راه طلبگی را اهتمام و داشتن همت در راه علم‌آموزی بیان کرد و گفت: امروزه در هر شهری حوزه‌های علمیه بازشده و علم‌آموزی برای بانوان بسیار راحت‌تر شده است، باید بانوان از این فرصت استفاده کنند تا در آینده چراغ روشنی برای هدایت جامعه باشد.

وی بابیان اینکه اسلام در تمام ابعاد زندگی برنامه دارد، ابراز کرد: باید اسلام را در تمام ابعاد شناخت تا بدین‌ وسیله هم راهنمایی مردم باشیم و هم اصول را یاد بگیریم و نباید به علم کم قانع بود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم بابیان اینکه سومین گام در راه علم‌آموزی جدیت و پیشرفت است، تصریح کرد: ازجمله اصول در زندگی طلاب نظم و انضباط است، باید برنامه‌ریزی در زندگی داشت و تمام اوقات خود را برنامه داشته باشیم برای آن‌که پیشرفت کنیم.

آیت‌الله نوری‌همدانی با تأکید بر تهجد و شب‌زنده‌داری طلاب گفت: شب‌زنده‌داری و نماز شب نورانیتی در انسان ایجاد می‌کند و تا نماز شب نباشد عنایت پروردگار شامل حال ما نخواهد شد، همچنین انسان باید زمان‌شناس باشد برای آن‌که در زمان ما کل استکبار، نفاق و صهیونیست به‌طرف اسلام حمله‌ور شده‌اند و سعی در خاموش کردن نور اسلام هستند.

وی با اشاره به وقوع انقلاب اسلامی در دوران کنونی گفت: یک مجاهد و فریادگری به‌نام امام خمینی(ره) قیام کردند و در برابر کسانی که چهره اسلام را پوشانده بودند ایستادند، ایشان حقیقت اسلام ناب را به دنیا نشان داد و در برابر دنیای استکبار ایستاد.

مرجع تقلید شیعیان اخلاص، همت بلند و جدیت و کوشش را سه‌گام مهم در راه عمل آموزی بیان و خاطرنشان کرد: باید انسان به اوضاع زمان در برابر آمریکا، استکبار، سلطه‌طلبان و عربستان سعودی آشنا باشد، یک بیدارگری بنام انقلاب اسلامی شکل‌گرفته و دشمنان اسلام به جنگ ما آمده‌اند در چنین زمانی نباید خاموش باشیم و سکوت کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.