کرمان - فرماندار کرمان گفت: بر اثر زلزله به ۱۲۴ واحد مسکونی در شهرستان کرمان خسارت وارد شده است و سه خانه در سطح شهر کرمان با مشکل مواجه شدند که یک مورد نیاز به چادر داشت و دو مورد هم به علت خاکبرداری در خانه های مجاور نیاز به چادر داشتند که چادر در اختیار همه آنها قرار گرفت.

زلزله اخیر به ۱۲۴ واحد مسکونی در شهرکرمان خسارت وارد کرده است

به گزارش قدس آنلاین، علی بابایی در خصوص زلزله دهم آذر کرمان، اظهار کرد: در شهرستان  کرمان از مجموع ۶۱۷ آبادی، ۱۸ روستا خسارت دیدند.

وی همچنین از خسارت ۱۲۴ واحد مسکونی در شهرستان کرمان خبر داد و افزود: در شهداد سه واحد مسکونی خسارت دیدند و بر اثر این زمین لرزه مسیر رودخانه فوسک مسدود شده بود که با اقدامات انجام شده بازگشایی شد.

فرماندار کرمان ادامه داد: چادر و مواد غذایی در مناطق زلزله زده توزیع شده و تاکنون ۶۳ قنات ریزش داشته است.

وی با اشاره به اینکه مردم شهر کرمان پس از وقوع زلزله به خیابان ها آمدند، گفت: مردم هماهنگ هایی خوبی در تردد شهر و ترافیک با نیروی انتظامی داشته اند.

بابایی عنوان کرد: دو جایگاه سوخت برای خودروهای امدادی اختصاص داشت اما بقیه جایگاه ها برای سوخت گیری خودروهای عموم آزاد بود و به راحت سوخت گیری انجام می شد.

وی با بیا ن اینکه در شهر کرمان سه خانه به دلیل زمین لرزه با مشکل مواجه شدند که یک مورد نیاز به چادر داشت، یادآور شد: به دو مورد واحد مسکونی هم به دلیل خاکبرداری در مجاورت آنها و احتمال خطر ریزش چادر و امکانات لازم ارائه شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان هم در این جلسه اظهار کرد: با توجه به تجربیات زلزله بم و زرند، فوریت های قضایی در هماهنگی های لازم  در راستای حضور امنیتی و اجرایی انجام شد.

یدالله موحد با اشاره به آسیب جدی ساختمان دادگستری در زلزله زرند، گفت: این ساختمان آسیب های شدید تری در این زلزله دید و نیاز به اجرای ساخت ساختمان جدید است و ۸۰۰ میلیون تومان  در این زمینه اختصاص داده شده است.

زمین لرزه به آثار باستانی کرمان و راور خسارت وارد کرد

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت:  براساس گزارشات اولیه به تعدادی از آثار تاریخی در شهرستان راور آسیب جدی وارد شده و در شهرستان کرمان نیز برخی آثار نیازمند مرمت وبازسازی هستند.

وفایی با بیان اینکه درصد قابل توجهی از آثار تاریخی استان کرمان در شهرستانهای کرمان و راور واقع شده اند، بیان داشت: در حال حاضر تیم های تعیین خسارت وارده به آثار و بناهای تاریخی در شهرستانهای کرمان و راور فعال هستند.

محمود وفایی با بیان اینکه در حال حاضر نمی توان میزان دقیقی از خسارات وارده به آثار تاریخی اعلام کرد، افزود: متاسفانه وقوع زلزله ۶.۱ ریشتری از یک سو و به دنبال آن پس لرزه های متعدد بین ۲/۲ تا ۵/۵ ریشتری ازسوی دیگر این احتمال را به وجود می آورد تا هر لحظه بر افزایش خسارات ناشی از زلزله بیافزاید.

وی با اشاره به اینکه در نخستین لحظات زلزله منطقه هجدک راور، تیم های نظارتی میراث فرهنگی به مناطق مختلف کرمان و راور اعزام شدند، اظهار کرد: در حال حاضر نیز تعداد قابل توجهی از نیروی یگان حفاظت میراث فرهنگی در مناطق زلزله زده حضور دارند و سایر نیروها نیز در حالت آماده باش به سر می برند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.