سنندج- امام جمعه پاوه با تاکید براینکه مسلمانان نباید در مقابل اقدامات دشمنان سکوت کنند، گفت: سکوت منجربه غلبه دشمنان بر فرهنگ و عقیده ما مسلمانان می شود و همه باید آگاه و هوشیار باشیم.

سکوت درمقابل دشمنان موجب غلبه آنها برفرهنگ وعقیده مسلمانان می شود

به گزارش قدس انلاین، ملا قادر قادری امروز شنبه در مراسم جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) که با حضور دانشجویان دانشگاه کردستان در تالار مولوی این دانشگاه برگزارشد، به بیان مطالبی در خصوص جایگاه جونان در اسلام، گزارشی از منطقه زلزله زده
و اوضاع دنیای اسلام و وظیفه مسلمانان پرداخت و گفت: قرآن کریم در سوره کهف آیه ۱۰ از نقش جوانان در مبارزه با طاغوت و دفاع از توحید  داستانی تعریف کرده است.

وی عنوان کرد: خداوند در این داستان از جوانان تشکر کرده و به آنها آفرین گفته که در با ظلم و طاغوت مبارزه کردند.

وی اظهارداشت: پیامبراکرم(ص) هم می فرمایند، توصیه من به شما مومنین این است که هوشیار جوانان باشید چراکه  آنها دل های نازکی دارند که علاوه براینکه پذیرش آن قوی است در ناراحتی  هم زود تحت تاثیر قرار می گیرد.

امام جمعه پاوه با اشاره به اینکه جوانان در تشکیل جامعه اسلامی و مبارزه با ظلم نقش موثری داشتند، افزود: جوانی دوران خاصی است که اکثر اوقات این قشر احساسات را بر عقلانیت ترجیح می دهند به ویژه در عصرکنونی، رسانه ها و فضای مجازی کاری کردند احساسات بر عقلانیت مقدم باشد واین مسئله قطعا برای جامعه ما مضر است.

ماموستا قادری ادامه داد: حضرت علی(ع) در تعریف فرد عاقل فرومدند عاقل در جامعه کسی است که در ماموریت  خود اقدام، در تخصص خود کار و در این رابطه هم صحبت کند.

وی با اشاره به اینکه ما در منطقه خاصی از ایران اسلامی زندگی می کنیم، بیان کرد: سال ۵۲ در سنندج طلبه بودم  قطعا شرایط آن دوره و اکنون باهم قابل مقایسه نیستند.

وی با بیان اینکه کشورهای اسلامی به طور مستقیم و غیرمستقیم با دو جنگ مواجه هستند، افزود: جنگ نظامی که در کشورهایی هم چون یمن و عراق در جریان است و جنگ فرهنگی که اثرات آن بیش از نظامی است و در محراب مساجد، کلاس های مدارس و دانشگاه ها، بازار وغیره در جامعه اسلامی رخنه کرده است.

امام جمعه پاوه اضافه کرد: در جنگ فرهنگی دشمنان ما از طریق ماهواره ها، تلگرام، فیس بوک و اینستاگرام، در حال دگرگون کردن فرهنگ و اخلاق جوانان ما هستند.

ماموستا قادری با اشاره به اینکه در جنگ فرهنگی دشمنان به دنبال تسخیر فکر، ایده و عقیده  و در حقیقت تغییر فرهنگ مسلمانان هستند، گفت: وظیفه ما در چنین شرایطی این است که فرار نکنیم و بی توجه نباشیم.

وی عنوان کرد: در جنگ احد مسلمانان شکست خوردند و دشمنان شعار پیروزی سردادند، پیامبر هم به مسلمانان فرمودند در مقابل آنها شما نیز شعار دهید و این اقدام پیامبر نشان می دهد  نباید در مقابل شعار دشمن سکوت کنیم.

وی با بیان اینکه سکوت در مقابل اقدامات دشمنان باعث غلبه آنها بر فرهنگ و عقیده ما مسلمان ها می شود لذا باید با بصیرت پاسخ دشمنان اسلام را بدهیم.

امام جمعه پاوه حفظ و پاسداری از امنیت و ملیت را جزو وظایف ما مسلمان ها خواند و گفت: باید قبل از هر چیز زمان خود را بشناسیم، زمان شناسی جزو اسلحه ما مسلمان ها محسوب می شود.

ماموستا قادری رسالت جوانان دانشگاهی به ویژه در چنین برنامه هایی را گوش دادن نه ترک سالن، ذکر کرد و افزود: در حقیقت  بلای عصر  امروزعلاوه بر هجمه فرهنگی، تندروی است.

وی اظهارداشت: مناطق اهل سنت به دلیل تندروی و تکفیری ضربات بیشتری نسبت به اهل تشیع دریافت کردند و جوانان زیادی در این مسیر به دست داعش کشته شدند و تعداد زیادی هم فریب خوردند.

داعش فعلا تاکتیک خود را تغییر داده است

امام جمعه پاوه در ارتباط با نابودی داعش گفت: معتقدم داعش رفته، ولی حقیقتا داعش تمام نشده فکرآنها هنوز مانده است و فعلا تاکتیک و اراضی خود را تغییر دادند و این هم به مصلحت سیاست سردمداران و حامیان آنها انجام شده است.

ماموستا قادری عنوان کرد: ما در مقابل جوانانی که مرتکب اشتباه سیاسی و عقیدتی می شوند مسئول هستیم و نباید از آنها غافل شویم چراکه غفلت از این قشر موجب جذب آنها به سمت گروه های تکفیری هم چون داعش می شود.

وی بیان کرد: عقل را بر علم، حکمت را بر دانش ترجیح دهید، علم زمانی مفید است که همراه ما و موجب تشخیص حقایق و راه درست شود.

وی در خصوص زلزله اخیر کرمانشاه گفت: با تمامی پیشرفت هایی که در دنیا انجام شده هنوز دانشمندان نتوانستند مردم را یک دقیقه قبل از وقوع زلزله آگاه کنند.

امام جمعه پاوه اظهارداشت: در زلزله ۲۱ آبان ماه امسال افراد زیادی جان خود را از دست دادند و خانه های زیادی هم تخریب شدند.

ماموستا قادری بیان کرد: در این زلزله ۱۰ هزار نفر کشته و زخمی شدند که  معتقدم کشته ها بیشتر ازآمار  بیان شده است چراکه  دربسیاری از روستاها کشته های خود را به خاک سپردند و این تعداد در آمار پزشکی قانونی درج نشده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.