رهبر انصارالله یمن با اشاره به حوادث صنعا اعلام کرد: نیروهای هرج و مرج طلب به دنبال آشوب، قتل و جنایات در راستای طرح های خرابکارانه هستند.

به گزارش قدس آنلاین، عبدالملک بدر الحوثی رهبر انصارالله یمن گفت: سخنان علی عبدالله صالح بد و غیر موفق بود که استقبال دشمن را به دنبال داشت. شبه نظامیان به منازل مردم یورش بردند و موسسات را هدف قرار دادند و سعی کردند که آنرا اشغال کند.

وی افزود: تمام توان خود را برای حفظ امنیت صنعا به کار خواهیم گرفت. از برادران کنگره ملی می خواهیم که به سوی فتنه کشیده نشوند. از نیروهای امنیتی و حامیان آن که در برقراری امنیت مناطق صنعاء تلاش کردند، تشکر می کنیم.

رهبر انصارالله یمن گفت: نیروهای هرج و مرج طلب به دنبال آشوب، قتل و جنایات در راستای طرح های خرابکارانه غیر قابل توجیه هستند.  تحرکات صورت گرفته از سوی شبه نظامیان قابل توجیه نبود زیرا تعدی به هیچ مرکز آنها صورت نگرفته است.

وی افزود: خطاب به ساکنان صنعا می گوییم که در کنار شما هستیم. همچنین نهادهای امنیتی در کنار شما هستند و تمام تلاش خود را برای تثبیت امنیت به کار می بندیم. صنعا از امنیت و ثبات برخوردا بود تا امروز که شبه نظامیان دست به اقدامات خرابکانه زدند. امنیت حاکم بر صنعا شامل همه بدون استثنا بود. از همکاری نیروهای امنیتی و ساکنان پایتخت تمجید می کنیم و امیدواریم که ادامه داشته باشد و تقویت شود.

عبدالملک الحوثی گفت: از این شبه نظامیان و رهبر آنها می خواهیم که به عقلای کنگره ملی روی آورند. سخنان رهبر شبه نظامی تعدی کننده بسیار بد بود. هدف قرار دادن مراسم گرامیداشت ولادت پیامبر گرامی اسلام(ص) اقدامی شنیعی بود اما ما صبر کردیم و از آن چشم پوشی کردیم. حرفهای رهبر شبه نظامیان دعوت به فتنه و آشوب و درگیری و کراهت و کینه توزی، دشمنی و کذب بود.

وی افزود: ما دعوت به امنیت و ثبات و راهکارهای دوستانه و تفاهم و همکاری میان همه برای فراهم آوردن امنیت برای همه کردیم. توجه به امنیت و ثبات یمن و صنعا از اولویت های ما است در حالی که حرفهای رهبر شبه نظامیان اینگونه نبود. حرفهای رهبر شبه نظامیان مثقالی از تمایل برای امنیت و ارزیابی شرایط جنگ را نداشت. ما امیدواریم که وی از این موضع سلبی دست بردارد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.