۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸
کد خبر: 576832

اهواز_ رییس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: صنعت کشورمان دانش بنیان نیست و به همین علت برای برخی از محصولات شرکت های دانش بنیان بازار مناسبی وجود ندارد.

 صنعت کشور دانش بنیان نیست

به گزارش قدس آنلاین، بابک مختاری رییس پارک علم و فناوری خوزستان و رییس کمیته اجرایی نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری در نشست خبری در حاشیه هفتمین نمایشگاه توانمندی های صنعتی، تولیدی و خدمات فنی و مهندسی خوزستان، در خصوص فعالیت های پارک علم و فناوری و قراردادهای منعقد شده در هفته پژوهش و فناوری اظهار داشت: پارک علم و فناوری رسما وارد قرارداد با شرکت ها نمی شود و فعالیت آن ستادی است.

وی ادامه داد: شرکت هایی که زیر مجموعه پارک علم و فناوری هستند با استفاده از کمک های پارک علم و فناوری« قانونی و بازاریابی» سعی می کنند با شرکت های دولتی و بخش خصوصی وارد قرارداد شوند.  

رییس پارک علم و فناوری استان خوزستان، تصریح کرد: امسال در جهت تسهیل بازاریابی برای شرکت های زیرمجموعه پارک علم و فناوری، حوزه های مختلفی که شرکت های پارک علم و فناوری فعالیت می کنند، در قالب کنسرسیوم تقسیم بندی کردیم، برای مثال کنسرسیوم ict، کنسرسیوم انرژی، کنسرسیوم آب... هدف آن بوده است که تمام شرکت هایی زیرمجموعه پارک علم و فناوری که بعضا نوپا هستند، که در حوزه تخصصی خاص فعالیت می کنند بایکدیگر آشنا شوند و در جهت هم افزایی یکدیگر  تلاش کنند.  

مختاری با اشاره به امضا قرارداد پژوهشی خوردگی توربین توسط پارک علم و فناوری در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری خبر داد و بیان داشت: این قرارداد می تواند در آینده موجب ایجاد اشتغال برخی از فارغ الاتحصیلان فنی نقش داشته باشد، با توجه به اینکه قرارداد  در خصوص خوردگی توربین ها بود و خوزستان یکی از استان هایی است که بیشترین توربین ها را به واسطه انرژی برق آبی تولید می کند، این قرارداد موفقیت آمیز پژوهشی امضا شد.  

وی با اشاره به دو قرارداد مهم با شرکت پایانه های نفتی که درآینده به امضا خواهد رسید، گفت: رقم یکی از این قراردادها حدود ۱ میلیون یورو است که در حوزه ساخت تکنولوژی گنگ وی« آسانسوری که به نفت کش متصل می شود و بارگیری و تخلیه می شود».

رییس کمیته اجرایی نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری، افزود : یکی از شرکت های زیر مجموعه پارک علم و فناوری به کمک چند شرکت دیگر  مراحل نهایی عقد قرارداد ساخت گنگ وی را انجام می دهند.  

مختاری با اشاره به جایگاه خوزستان در کشور به لحاظ تعداد شرکت های زیر مجموعه پارک علم و فناوری، گفت: در کشور حدود ۳ هزار و ۲۰۰ شرکت دانش بنیان وجود دارد که از این تعداد حدود هزار و ۶۰۰ شرکت در تهران و استان البرز است، ۵۰ درصد شرکت های دانش بنیان را شامل می شود.  

وی افزود: از این تعداد ۳۰۰ شرکت در اصفهان و استان های دیگر حدود هزار و ۳۰۰ شرکت دانش بنیان دارند. خوزستان با ۸۴ شرکت دانش بنیان رتبه ششم در کشور را دارد که ۵۰ شرکت در پارک علم و فناوری استان خوزستان مستقر هستند.  

مختاری، بیان داشت: پارک های علم و فناوری متولی ایجاد اشتغال نیستند اما در کنار رسالت اصلی خود که خلق ثروت در جامعه است، اشتغال هم ایجاد می کند.

رییس پارک علم و فناوری استان خوزستان با بیان اینکه بزرگترین چالش پیش روی شرکت های دانش بنیان در استان خوزستان و در کل کشور،   بازار محصولات دانش بنیان است، اظهار داشت: صنعت کشور ایران دانش بنیان نیست و به همین علت برای برخی از محصولات شرکت های دانش بنیان بازار مناسبی نیست.  

وی در پایان عنوان کرد: مشکلی که در کشور وجود دارد در استان خوزستان شدیدتر است، به این دلیل که اقتصاد خوزستان به شدت دولتی است و اگر شرکت های دولتی از شرکت های زیرمجموعه پارک علم و فناوری خرید نکنند عملا این شرکت ها در آینده نزدیک ممکن است ورشکست شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.