بجنورد- معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، با تاکید بر وحدت و همسویی مذاهب کشورهای اسلامی برای مقابله با دسیسه های دشمنان، گفت: اسلام ستیزان پی در پی فتنه و تفرقه به پا می کنند و از کوچک ترین تلاش برای ضربه به امت اسلام دریغ نمی کنند.

اسلام ستیزان پی در پی فتنه و تفرقه به پا می کنند

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام سید حامد علم الهدی در همایش پیشگامان وحدت شیعه و سنی در تالار لاله بجنورد، پس از پایان داعش مسئله فتنه در اقلیم کردستان، موضوع استعفای نخست وزیر لبنان برای به چالش کشیدن و تضعیف حزب الله را از نقشه های شوم غربی ها برای اسلام ستیزی ذکر کرد.

وی اظهار کرد: پی در پی به دنبال تفرقه افکنی اند و در این آشفته بازار فتنه ها، پیروی از فرامین رهبر آگاه و فرزانه انقلاب نجات بخش و عامل خنثی سازی دسیسه های آن ها است.

وی مقع زمانی فعلی کشورمان را دورانی حساس از تاریخ دانست و با اشاره به اینکه در دوره پساداعش فتنه های آن ها دنیا را تحت تاثیر خود قرار داده است، خاطرنشان کرد: شجره ملعونه داعش با آموزه های ساختگی خود چهره ای خشن از اسلام معرفی کرد و دنیا را تحت تاثیر آموزه های منفی خود قرار داد.

معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: داعش با برداشت سطحی از آیات قرآن کریم به نفع منافع خود، کشتار بی گناهان را جهاد عنوان کردند و برای ایجاد رعب و وحشت تبلیغات منفی در دنیای مجازی به راه انداختند.

حجت الاسلام علم الهدی اضافه کرد: نقشه غرب و هدف از ایجاد داعش، اسلام هراسی بود و تلاش کردند که از گرایش جوانان غربی و شرقی علاقمند به دین اسلام جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: دوره خشن جلوه دادن دین گذشته، اسلام دین رافت و رحمت است و آموزه های قرآنی راه گشا برای بشریت است.

وی وجود اشتراکات میان مذاهب اسلامی را مهم ترین عامل وحدت در میان امت اسلام دانست و یادآور شد: دشمنان از همین مسئله سوء استفاده کرده و با بیان اختلافات تفرقه افکنی می کنند.

معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: امروز جهان اسلام با دو حربه قومیت و مذهب به دنبال ایجاد شکاف و تفرقه است باید با وجود اشتراکات فراوان، در راستای تشکیل امت واحد اسلامی گام برداریم.

حجت الاسلام علم الهدی تشکیل واحد اسلامی را در گروی همکاری همه سازمان، نهادها، علما و دانشگاهیان و اصحاب اندیشه و قلم عنوان کرد و یادآور شد: یک سازمان خاص برای رسیدن به این هدف توان محدودی دارد و باید همه با اتحاد در راستای یکی شدن جهان اسلام همکاری کنند.

منبع : ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.