گیلان -معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی گیلان گفت: برای حفظ بازارهای هدف و افزایش صادرات کیوی‌های گیلان،ارتقای کیفیت گیلان راهکار اصلی محسوب می‌شود.

صادرات کیوی‌ باکیفیت گیلان راهکار اصلی حفظ بازارهای هدف

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی گیلان، حبیب جهانساز گفت: برداشت کیوی در گیلان در حال انجام است و تولید امسال این محصول در استان نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری دارد.

وی افزود:سال گذشته ۱۳۰هزار تن کیوی در گیلان تولید شد،این درحالیست که پیش‌بینی می‌شود امسال تولید این محصول به ۱۴۱هزار تن برسد.

جهانساز با اشاره به اینکه کشورهایی چون آذربایجان،روسیه، عراق،ترکیه و هندوستان از جمله مشتریهای کیوی گیلان محسوب می‌شوند، ادامه داد: برای حفظ این بازارها باید کیوی با کیفیت بسیار مناسب وارد این کشورها شود، از این رو به کیوی کاران توصیه کردیم تا از برداشت زودرس کیوی از باغات خود داری کنند و خوشبختانه این هدف مهم تحقق یافت.

 معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان،خاطر نشان کرد: رتبه صادرات کیوی گیلان در بازارهای هدف خوب است و همه تلاش ما این است که همچنان این بازارها را با صادرات کیوی‌های خوب حفظ کنیم.

وی تصریح کرد: تالش، آستار و رودسر از قطب‌های تولید کیوی در گیلان محسوب می‌شوند و امسال شاهد افزایش ۸درصدی تولید کیوی در این شهرستانها هستیم.

جهانساز افزود: ۵هزار نفر درگیلان در تولید کیوی فعالیت دارند و به دلیل به صرفه بودن تولید و فروش این محصول تعداد کیوی‌کاران به خصوص جوانان در این خصوص رو به افزایش است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی گیلان با بیان اینکه هم اکنون ۵هزار و ۶۸۱هکتار از اراضی گیلان به تولید کیوی اختصاص دارد، تصریح کرد: درآمد خوب حاصل از تولید کیوی موجب شده است که برخی از زمین‌های رها شده توسط جوانان به باغات کیوی تبدیل شود.

   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.