کرج- استاندار البرز تولید انواع واکسن های پیشگیرانه در موسسه رازی را یک فرصت استثنایی دانست وگفت: پتانسیل های بین المللی موسسه رازی بسیار ویژه است و ره صدساله را طی می کند.

تولید واکسن در «موسسه رازی» یک فرصت استثنایی است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، محمدعلی نجفی صبح امروز یکشنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولیدی استان که در موسسه سرم سازی رازی برگزار شد، اظهار کرد: البرز حرف های زیادی در حوزه علم و فناوری و تحقیق و پژوهش دارد.

وی با اشاره به نمایشگاه هفته پژوهش که با حضور معاون رئیس جمهور برگزار شد، گفت: بخشی از توان استان در حوزه علمی  در این نمایشگاه عرضه شد که یکی از این بخش ها موسسه سرم سازی رازی است که طی سالیان متمادی کمتر دیده شده است.

وی بیان کرد: موسسه رازی از حیث استاندارد جهانی در تولید واکسن پیشتاز است.

استاندار البرز با استثنایی خواندن توان تولید علمی این مرکز گفت: تولیدات این موسسه شاید در شرایط غیر بحرانی مورد توجه نباشد اما نقشی  که این مرکز در پیشگیری و سلامت جامعه و دام و طیور دارد، اهمیتی دو چندان دارد.

وی افزود: عمده ترکیب نیروی انسانی این مرکز متشکل از تحصیلکردگان و متخصصان بین المللی است که جایگاه علمی این موسسه را ارتقا بخشیده است.

استاندار البرز گفت: ۱۰ مرکز تحقیقاتی ملی در البرز استقرار دارد و اهمیت این استان را حایز توجه می سازد.

وی بیان کرد: در سالهای اخیر نگاه ها به سمت تجاری شدن پیش رفته است و نگاه تحقیق و توسعه کمتر شده است، بنابراین باید توازنی بین این دو بخش ایجاد شود.

نجفی در ادامه رفع موانع موجود در مسیر توسعه فعالیت های موسسه رازی را مورد تاکید قرار داد.

استاندار در پایان گفت: در بخش ملی نیز مشکل اعتبارات این موسسه با تخصیص منابع و پیگیری در سطح کشور باید مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.