بجنورد- نماینده مردم خراسان مشالی در مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز حفظ وحدت و انسجام و تقویت آن یکی از ضرورت های جهان اسلام است.

حفظ وحدت، انسجام و تقویت یکی از ضرورت های جهان اسلام است

آیت الله مهمان نواز در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین در بجنورد، در خصوص راهکارهای افزایش وحدت بین شیعه و سنی اظهار کرد: دشمنان اسلام با نفوذ و رخنه در میان مسلمانان درصدد ایجاد تفرقه و نفاق بین مذاهب اسلامی شیعه و سنی است و در این عرصه با استفاده از غفلت ایجاد شده تا حدودی نیز موفق شدند که از جمله پرورش گروهای تکفیری داعش و غیره است.

وی افزود: لذا از مهمترین راهکار برای افزایش وحدت آگاهی از توطئه های دشمنان اسلام و مسلمین، تقویت مشترکات مذاهب اسلامی و احترام به افکار و عقاید مذاهب اسلامی و ایجاد ارتباطات بیشتر بین علما، دانشجویان دانشگاهیان شیعه و سنی و تقویت اخوت و برادری بین مداهب اسلامی به عنوان شاخه های درخت تنومند دین مبین اسلام است.

وی در خصوص اقداماتی که باعث تفرقه بین شیعه و سنی می شود نیز گفت: همانگونه که علما و تمامی مراجع معطم تقلید و بویژه مقام معظم رهبری بارها و بارها فرموده اند مسلمانان باید از مسائلی که باعث ایجاد تفرقه در بین آنها می شود پرهیز کنند و بهترین راه جلوگیری از تفرقه بین مذاهب اسلامی احترام به عقاید و مقدمات مذاهب تقویت مشترکات جهان اسلام و جلوگیری از بی احترامی و بی حرمتی نسبت به مقدمات مذاهب است.

مهمانواز همچنین در پاسخ به سوال اینکه چه اقداماتی باید انجام شود تادشمنان از تفرقه بین مسلمانان مایوس شوند گفت:آگاهی و شناخت از دشمن و توطئه ها و نقشه های آن همواره در طول تاریخ خصوصا ده های اخیر این توطئه ها و دشمنی ها به شدت افزایش یافته و دشمنان از گسترش موج اسلام خواهی در جان به هراس افتاده اند یکی از اقداماتی است که بایدبه ان توجه داشت.

وی افزود:  دشمن شناس از جمله دیگر مسایلی است که مسلمانان باید همواره نسبت به ان هوشیار باشند و از ان غفلت نکنند وبه فرمایش مقام معظم رهبری باید مشترکات بین مذاهب اسلامی را تقویت کنیم و از مسائل اختلاف بر انگیز پرهیز کنیم باید از شیعه انگلیسی و سنی وهابی که هر دواز ساخته های دشمنان اسلام هستند اعلام برائت و دور می کنیم.

وی درخصوص فعالیت هایی که باید شیعه و سنی در کنار هم باید انجام دهند گفت: توجه به آرمان های مشترک و تقویت آن قطعا باعث ایجاد وحدت و پیشرفت جامعه خواهد شد باید در مقابل دشمنان اسلام در کنار هم باشیم اگر علمای مذاهب اسلامی به وظیفه خود عمل کنند قطعا اختلافات برچیده خواهند شدامروز اتحاد بین شیعه و سنی بسیار استراتژیک و مهم است و هر کسی که باعث ایحاد تفرقه و خدشه در این وحدت و انسجام شود قطعا مزدور دشمنان هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.