رشت-مدیرکل انتقال خون گیلان با اشاره به مراجعه ۶۹ هزار و ۱۰۸ نفر به پایگاه های انتقال خون استان طی هشت ماهه نخست سال جاری ، گفت: گیلانیان سالانه ۷۵ هزار واحد خون اهدا می کنند.

۷۵ هزار واحد خون سالانه در گیلان اهدا می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی انتقال خون گیلان، احمد مرادی اظهار کرد: طی هشت ماه گذشته ۶۹ هزار و ۱۰۸ نفر به پایگاه های انتقال خون گیلان مراجعه کردند.

وی با بیان اینکه  از این میان  ۵۸ هزار و ۲۶۷ نفر خون اهدا کردند، افزود: ۵۵ هزار و ۷۱۲ نفر از اهدا کنندگان خون مرد و دو هزار و ۵۵۵ نفر زن هستند.

مدیرکل انتقال خون گیلان با اشاره به اینکه  ۱۰ هزار و ۲۲۰ نفر از این افراد برای نخستین بار خون اهدا کرده اند، خاطرنشان کرد: ۳۱ هزار و ۹۷۲ نفر مستمر و ۱۶ هزار و ۷۵ نفر با سابقه هستند.

وی افزود : خون های اهدا شده در ۳۰ بیمارستان و مراکز درمانی دولتی و خصوصی گیلان به بیماران تزریق شد.

به گفته مرادی اهداکنندگان خون در استان گیلان سالانه حدود ۷۵ هزار واحد خون در گیلان اهدا می کنند، تصریح کرد: از این خون های اهدایی بیش از ۲۰۰ هزار واحد فرآورده خونی تولید و در بیمارستان ها و مراکز درمانی گیلان توزیع می شود.

مدیرکل انتقال خون گیلان یادآورشد: گیلان به علت گردشگر پذیربودن، آمار بالای جراحی های قلب و عروق، تصادفات، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جز استان های نخست ایران از نظر مصرف فرآورده های خونی است.

گفتنی است گیلان بیش از هزار بیمار دیالیزی، هزار و ۱۶۰ بیمار تالاسمی، ۲۷۰ بیمار هموفیلی و حدود ۲۰۰ بیمار فاویسمی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.