یزد- مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد گفت : ۷۰۰ اثر داستانی، مستند، تلوزیونی و مردمی به دبیرخانه اولین جشنواره ملی فیلم کوتاه امید یزدارسال شده است.

 ۷۰۰ اثر نمایشی به جشنواره فلیم کوتاه امید یزد ارسال شده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ، هادی هادی‌نسب پیش از ظهر یک شنبه در نشست خبری جشنواره ملی فیلم کوتاه امید گفت: ین جشنواره با هدف ارتقای سطح آگاهی مردم در حوزه مدیریت بحران، برای اولین بار در سطح کشوردر استان برگزار می‌شود و رسانه‌ها در مدیریت هر چه بیشتر و بهتر بحران‌های مختلف، نقش دارند وبازگوکردن  مقوله بحران بوسیله زبان هنر تاثیر فراوانی دارد .  

وی افزود: آموزش نقش مهمی در کاهش تلفات انسانی در بحران ایفا می‌کند و مهمترین هدف این جشنواره ارتقای آموزش های مدیریت بحران است.

هادی نسب  تصریح کرد:  بحث مدیریت بحران در چهار بعد «آمادگی»،«پیشگیری و پیش بینی»، «مقابله» و «بازتوانی و بازسازی» برنامه‌ریزی شده و ارتقای سطح آمادگی در برابر مدیریت بحرانی در دستور کار ویژه استان یزد قرار گرفته است.

دبیر اولین جشنواره فیلم کوتاه امید گفت: آموزش در مواقع بحران اهمیت خاصی دارد و تاکنون بیش از ۲۳۰ هزار نفر از شهروندان یزدی در آموزش‌های مدیریت بحران شرکت داشته اند و سند آموزش مدیریت بحران در استان یزد برای اولین بار در کشور تدوین و اجرایی شده است،

وی در مورد اثار رسیده شده به این جشنواره گفت : تاکنون ۶۹۴ اثر هنری و نمایشی در چهار بخش مستند، داستانی، تلوزیونی و مردمی از استان‌های مختلف کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده  و از تعداد کل آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره، ۱۰ اثر در بخش مستند، ۱۳ اثر در بخش داستانی، ۱۶ اثر در بخش تلوزیونی و پنج اثر در بخش مردمی به مرحله مسابقات راه یافتند.

هادی‌نسب هدف از برگزاری این جشنواره را فرهنگ سازی مدیریت بحران در استان و کشور دانست و افزود: کاهش تلفات جانی و همچنین پیشگیری از وقوع اتفاقات تلخ مستلزم آگاهی مردم در مواقع بحرانی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.