کرج- نشست بیست وهشتم اعضای شورای شهر کرج با تصویب طرح تکریم وارائه خدمات مناسب به معلولان وبررسی شرایط آمادگی مدیریت شهری کرج در مواقع بحرانی همراه بود.

تصویب لایحه ارائه خدمات مناسب به معلولان در مدیریت شهری کرج

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، در این جلسه که پیش از ظهر یکشنبه برگزار شد رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر کرج  با بیان اینکه مدیریت بحران در شهر کرج اکنون  از اولویت های مهم مدنظر است و رسیدگی به وضعیت شهرداری و میزان آمادگی  مدیریت شهری در مواقع بحرانی ضروری است، اظهار کرد: در بررسی های صورت گرفته در گذشته سوله های بحران در شهر کرج ساخت شده است که اکنون تغییر کاربری شده است، همچنین وضعیت پارک های اضطراری و شناسایی مناطق بحرانی کرج نیز باید مد نظر قرار گیرد.

عباس زارع  با اشاره به بحث انبوه سازی در مناطقی از کرج  از جمله مسکن مهرگفت: برای رسیدگی بیشتر نیاز به همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان و یا مدیریت بحران استانداری البرز داریم.

وی بیان کرد: تجهیزات مقاوم در برابر این گونه حوادث باید در سوله های بحران فراهم شود وارائه لایحه ای بدین منظور در شورای شهر کرج ضرورت دارد.

مهدی حاجی قاسمی با تایید صحبت های عباس زارع در خصوص مدیریت بحران گفت: عدم جانمایی صحیح سوله های بحران در شهر کرج باید بررسی گردد تا آن سوله هایی که درمناطق بحران قرار دارند خود به نقاط بحرانی و آسیب پذیر تبدیل نشود.

رئیس کمسیون محیط زیست شورای شهر کرج نیز بابیان اینکه  در۲ ماه گذشته مصوبات کمیسیون در صحن علنی قرائت شده، افزود: از شهردار خواسته شد در کوتاه ترین زمان ممکن گزارشات حوزه ایمنی شهری را به  شورا ارائه دهد ولی تا کنون این گزارشات ارائه نشده است.

در ادامه جلسه به بررسی لایحه تشکیل کمسیون هفت نفره خدمات شهری پرداخته شد، که حسین محمدی در خصوص این طرح  به‌ منظور ارائه خدمات بیشتر و نظارت دقیق‌تر بر معاونت خدمات شهری شهرداری، گفت: کمیسیون محیط‌ زیست تعدادی از سازمان‌ها نظیر سیما و منظر، فضای سبز، مدیریت پسماند و خدمات موتوری  وهمچنین آتش‌نشانی را در تحت پوشش دارد، و بنا دارد شرح وظایفی در این خصوص تعیین گردد.

در ادامه لایحه تشکیل کمیسیون هفت‌نفره خدمات شهری پس از بررسی‌های نهایی به تصویب اعضای شورای شهر کرج نرسید.

طرح دوفوریتی الزام شهرداری کرج به تکریم ویژه جامعه توان یاب موضوع دیگری بود که در جلسه بیست وهشتم شورای شهر مطرح شد.

 مهدی حاجی قاسمی در این خصوص گفت: دوازدهم آذرماه سالروز گرامیداشت روز جهانی معلولان است و پیش‌بینی پست مسئول برای معلولان در ساختار شهرداری الزامی است.

رئیس کمسیون عمران نیز با اشاره به اینکه مناسب‌سازی معابر عمومی و نصب نشانه‌ها و علائم فیزیکی لازم با اولویت میدان‌ها و معابر اصلی، تجهیز چراغ‌های راهنمایی معابر و ایجاد محل‌های ویژه توقف وسایل نقلیه معلولان الزامی است، افزود: اعمال کنترل‌های لازم در صدور هرگونه مجوز ساخت‌وساز و گواهی پایان کار برای تعبیه ورودی‌های مناسب‌سازی شده برای معلولان در ادارات حائز اهمیت است.

در ادامه  عباس زارع گفت: بایستی فضای فرهنگی در این زمینه به وجود آید تا حس رعایت حقوق معلولان جایگزین حس ترحم شود و به این باور برسیم که معلولان مانند سایر شهروندان دارای حق‌وحقوقی هستند.

زارع با بیان اینکه معلولان باید امکان رشد داشته باشند افزود:  برپایی نمایشگاه برای عرضه آثار تولیدی این قشر نقش بسزایی در راستای اهداف و وظایف یادشده دارد.

این طرح نیز در نهایت به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.