کرج- فرمانده انتظامی استان از انهدام باند جعل و کلاهبرداری و کشف دو فقره پرونده زمین خواری با مدارک جعلی به ارزش ۲۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و دستگیری هفت نفر خبر داد.

کشف پرونده های زمین خواری ۲ میلیاردی در کرج

به گزارش قدس آنلاین وبه نقل از پایگاه خبری پلیس البرز، سردار  عباسعلی محمدیان گفت: در پی دریافت یک فقره پرونده از دادسرای کرج به پلیس آگاهی البرز به منظور انجام تحقیقات و شناسایی افراد جاعل،   رسیدگی تخصصی به موضوع در دستورکار مأموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
وی افزود: با بررسی اظهارات شاکی این پرونده مشخص شد که مالباخته ملکی را به مبلغ ۱۷میلیارد ریال از شخصی خریداری کرده که بعد از مدتی متوجه شد که ملک مذکور متعلق به شخص دیگری است و در واقع فروشنده با سندسازی جعلی اقدام به فروش مال غیر کرده است.
سردار محمدیان گفت: با تحقیقاتی که از فروشنده ملک صورت گرفت، مشخص شد که وی نیز این ملک را از یک زن خریداری کرده است که با توجه به اظهارات شاکیان و استعلام اداره ثبت محرز شد سندهای ارائه شده به خریداران جعلی بوده و ملک مذکور نیز از طریق ستاد اجرایی توقیف شده است.
وی بیان کرد: پس از انجام تحقیقات بیشتر وجود یک باند زمین خواری در این پرونده به قطعیت رسید و دستورات لازم برای شناسایی اعضای باند جعل و کلاهبرداری اخذ شد.
سردار محمدیان ابراز کرد: مأموران پلیس آگاهی پس از شناسایی فروشنده زن کلاهبردار وی را دستگیرکردند که در تحقیقات اولیه اقرار کرد به دلیل مشکلات مالی با چندنفر دیگر همدست شده و با سند سازی، ملک مذکور را به خریدار فروخته و پس از نقد کردن چک ها مبلغ ۲۳ میلیون تومان دریافت کرده است.
این مقام مسئول افزود: با تلاش ماموران ۶ نفر از همدستان متهم نیز شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر شدند.
سردار محمدیان اظهار داشت: با تحقیقات تکمیلی مشخص شد که اعضای این باند یک قطعه زمین را نیز به مبلغ چهارمیلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به فرد دیگری فروخته و به همین روش از وی کلاهبرداری کرده اند.
فرمانده انتظامی استان در پایان گفت: متهمان به همراه پرونده متشکله تحویل مقام قضائی شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.