بی شک نمی توان مسائل امنیت ملی کشور را به دلیل کج فهمی و بد فهمی عده ای به خطر انداخت.حال این سوال مطرح می شود آیا شما تضمینی برای از دست رفتن امنیت ملی در برابر حملات دشمن به این مرزو وبوم دارید؟ آیا اگر دستمان در برابر دشمن خالی شود امنیت وپیشرفت کشور تضمین شده است؟ آیا اصلاح طلبانی که این مسائل را تکرار می کنند حاضر به پرداخت بهای چنین موضوع خطیر وخطرناکی هستند؟

 پیشنهاد دهندگان مذاکره موشکی ایران با غرب نابخردانه سخن می گویند

قدس آنلاین- مهدی فضائلی کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با قدس آنلاین خطاب به کسانی که به دنبال باز کردن راه مذاکره های بعدی با آمریکا هستند با بیان اینکه غرب به هیچ یک از تعهداتش عمل نکرده گفت: انجام  مذاکره موشکی با قدرتهای غربی در شرایطی از سوی برخی از اصلاح طلبان عنوان می شود که جای بسی تعجب است چرا که این موضوع در زمانی مطرح می شود که ما تجربه وعملکرد نامطلوبی از عدم تعهد غرب به وظایفش در سالهای اخیر در موضوع هسته ای و برجام  به وضوح مشاهده کرده ایم، در شرایطی که غربی ها در مذاکرات وعده های آنچنانی دادند اما عملا نه تنها به آن پایبندی نداشتند بلکه با بهانه های مختلف درصدد تحمیل تحریم های جدیدی به ایران برآمدند.

وی با اشاره به تجربه تلخ جمهوری اسلامی در موضوع برجام بیان داشت: ماحصل تمامی مذاکرات با غربی ها در برجام عدم تعهد آنها به وظایف قانونی وقلدری وگردن کشی در برابر ملت ایران بود  که با توجه به چنین  تجربه گران سنگی چگونه برخی زمزمه های مذاکره موشکی را مطرح می کنند!! در حالی که عملا امروز دست ما از برجام و ماحصل آن خالی وتقریبا هیچ است!!   یقینا نمی توان از کنار این موضوع به سادگی گذشت در حالی که ما تجربه و بهای سنگینی در موضوع برجام داده ایم حال عده ای مذاکرات مهم تر و راهبردی تری با غرب را مطرح می کنند که ارتباط تنگاتنگی با امنیت ملی دارد که از آن میان می توان به مذاکرات موشکی اشاره کرد.

فضائلی با بیان اینکه پیشنهاد کنندگان مذاکره موشکی درک درستی از اوضاع امنیت ملی ندارند تصریح کرد: بی شک مطرح کنندگان این موضوع در ک صحیحی از مسائل راهبردی مرتبط با مقوله امنیت ملی ندارند چرا که هیچ انسان خردمند و معقولی حاضر به مذاکره بنیه دفاعی کشورش و به حراج گذاشتن آن در ازای هر چیزی که یقینا مابه ازای آن توسط غربی ها همیشه هیچ خواهد بود! نیست.

وی با طرح چند پرسش در خصوص اهمیت امنیت ملی از مطرح کنندگان مذاکره موشکی به قدس آنلاین گفت: علاوه بر اینکه خداوند متعال در قرآن کریم ما را به توان افزایی نظامی دعوت کرده واز مکر  دشمنان نهیب زده است؛ هر عقل سلیمی به این مهم واقف است که در دنیایی که تهدیدات روز به روز در حال افزایش است وبرخی بی هیچ پروایی با کودک کشی و نسل کشی در پی دست یابی به مطامع خود هستند آیا می توان توان دفاعی را معامله کرد؟ آیا می توان در برابر کشورهایی در منطقه و غرب که بدون توجه به خواست یا حقوق سایر ملتها تنها در حال دست اندازی به سایر سرزمین ها هستند و جان ومال مردم آن سرزمین ها را نشانه می روند بنیه دفاعی کشور را حراج و برسر آن معامله کرد؟

وی با اشاره به عصبانیت رئیس جمهور از مواضع غرب در قبال ملت ایران افزود: پیش از ورود آمریکا به موضوع برجام ایران سالها با اروپا در حال مذاکره بود تا جایی که در نهایت رفتار این کشورها از سوی دکتر روحانی رئیس جمهور ایران یادآور کاپیتولاسیون تعبیر شد، برخورد وقیح غربی ها با موضوع برجام آنقدر مشهود بود که آقای روحانی که اساسا اهل مدارا است به قدری از رفتار وپاسخ های غرب عصبانی شد که از آنها درخواست کرد تا از ملت ایران  به صورت رسمی  عذر خواهی کنند. چگونه عده ای با چنین تجربه ای  حاضر هستند یک بار دیگر در حوزه ای مهم تر و راهبردی این اشتباه را تکرار کنند؟

فضائلی افزود: اگر با خوش بینی به پیشنهادکنندگان مذاکره موشکی ونظامی نگاه کنیم وصفت ونسبت دیگری به آنها ندهیم باید گفت آنها دچار بد فهمی، کج فهمی وعدم درک درست از مسائل راهبردی در حوزه مسائل امنیت ملی هستند که چنین پیشنهادات نابخردانه ای را عنوان می کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان با اشاره به اهمیت حمایت مردم ایران از افزایش توان نظامی کشور خاطر نشان کرد: بی شک نمی توان مسائل امنیت ملی کشور را به دلیل کج فهمی و بد فهمی عده ای به خطر انداخت. حال این سوال مطرح می شود آیا شما تضمینی برای از دست رفتن امنیت ملی در برابر حملات دشمن به این مرز و بوم دارید؟ آیا اگر دستمان در برابر دشمن خالی شود امنیت وپیشرفت کشور تضمین شده است؟ آیا اصلاح طلبانی که این مسائل را تکرار می کنند حاضر به پرداخت بهای چنین موضوع خطیر و خطرناکی هستند؟ امروز چه کسی پاسخگوی هزینه هایی است که به دلیل برجام بر ملت و نظام تحمیل شد؟ از این رو  باید گفت هر چند برخی از هر حیث تلاش می کنند تا خود را به آمریکا نزدیک کنند اما در برابر چنین اظها رنظرهای نابخردانه ای استدلالهای قوی امنیتی وراهبردی وجود دارد که ملت ایران یگانه حامی وپشتیبان اصلی آن است و اعتنایی به درخواست غیر معقولانه مذاکرات موشکی نخواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.