سنندج- «سراج‌الدین بناگر» شاعر و داستان‌نویس سنندجی که از دو دهه پیش تاکنون در شهر سنندج به تدریس کارگاهی داستان مشغول است، با انتشارچهار مجموعه داستان‌های کوتاه کوتاه دامن پاییز را رنگین کرد.

داستان‎های کوتاهِ کوتاه برای روزهای بلند پاییزی

به گزارش قدس آنلاین، «سراج‌الدین بناگر» شاعر و داستان‌نویس سنندجی که از دو دهه پیش تاکنون در شهر سنندج به تدریس کارگاهی داستان مشغول است، با انتشارچهار مجموعه داستان‌های کوتاه کوتاه دامن پاییز را رنگین کرد.

بناگر، این بار و پس از انتشار یک رُمان و یک مجموعه داستان کوتاه به زبان کُردی اردلانی و نیز انتشار سه مجموعه داستان به زبان فارسی، چهار کتاب داستان دیگر رابه زبان فارسی منتشر کرده است. مجموعه داستان‌های کوتاهِ کوتاه یا نوع مدرن شده داستان کوتاه (مینی‌مالیستی)که در چهار جلد کتاب با عنوان‌های گل میخ، مغازه‌ی سمساری،کلاس نیمه‌ی آبان و شندره پندره‌ها جای گرفته‌اند. داستان‌هایی کوتاه کوتاه برای زندگی‌های پر مشغله و شلوغ امروزی و آدم‌های کم حوصله‌ی  درگیر سرگرمی‌هایی که تکنولوژی گوشی‌های تلفن همراه و حضور در فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با خود آورده است.

این آثار جان می‌دهد که درایستگاه‌های انتظار اتوبوس‎های شهری و هم داخل اتوبوس و ایستگاه‌های مطالعه در سبدهایی تعبیه شده برای مطالعه، قرار بگیرد یا در روزهای بلند پاییزی و باد سرد بیرون، گوشه اتاق بنشینی پای خواندن و لذت بردن از برش‌های کوتاه زندگی در ۴ کتاب داستان‎های کوتاه کوتاه شیرین و خواندنی «آقای نویسنده».

 مجموعه داستان‌های: گل میخ ۲۲ داستان (۷۲) صفحه، کلاس نیمه‌ی آبان ۲۰ داستان(۷۴) صفحه، مغازه سمساری ۱۸ داستان(۷۴) صفحه و شندره پندره ها نیز ۲۷ داستان (۶۸) صفحه را در برگرفته و به این ترتیب «آقای نویسنده»سنندجی در حال و هوای بهار پر باران ۹۵ و سبزینگی کوه و دشت ، با ۸۷  داستان کوتاهش درون آدم‎ها را طراوت بخشیده و روانه‌ی بازار کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.