سمنان- رئیس پلیس راه استان سمنان با بیان اینکه طی هشت ماه سال جاری ۶۴ درصد تصافات در محور تهران-مشهد رخ داده است، گفت: طی این مدت آمار نسبت به سال قبل تغییر چندانی نداشت.

۶۴ درصد تصادفات سمنان در محور تهران-مشهد به وقوع پیوسته است

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ حسن خسروجردی عصر یک شنبه در نشست کمیسیون راه استان سمنان به میزبانی استانداری با بیان اینکه طی هشت ماهه سال جاری آمار تصادفات نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییری نداشته است، بیان کرد: طی این مدت ۶۴ درصد تصادفات در محور تهران-مشهد و ۳۶ درصد از سوانح رانندگی در سایر محورهای استان به وقوع پیوسته است.

وی با بیان اینکه ۶۰درصد واژگونی خودروها در محورهای ارتباطی استان سمنان رخ می دهد، افزود: کویری و یکنواختی جاده ها باعث خستگی و خواب آلودگی رانندگان می شود لذا باید رانندگان ضمن رعایت قوانین راهنمایی به محض احساس عدم هوشیاری توقف و پس از استراحت طی مسیر کنند که اغلب افراد با رعایت نکردن این موارد باعث ایجاد حوادث تلخ می شوند.

رئیس پلیس راه استان سمنان با بیان اینکه هدف پلیس کاهش آمار تصادفات رانندگی است، ابراز داشت: در طرح زمستانی پلیس به منظور جلوگیری از یخبندان و مسدود شدن محورهای استان هفت هزار تن شن و نمک، ۱۶ دستگاه نمک‌پاش، ماشین‌آلات راهداری پیش بینی شده است.

خسروجردی با بیان اینکه۵۵ درصد تصادفات جاده‌ای استان سمنان ازعدم توجه به جلو است، تصریح کرد: تعامل و همراهی سایر دستگاه های اجرایی می تواند در کاهش آمار تصادفات اثر گذار باشد لذا اگر رانندگان در بین راه استراحت کوتاه داشته باشند و در زائرسراها ترغیب به ماندن شوند این آمار به حداقل کاهش پیدا می کند.

وی افزود: اصلاح نقاط حادثه خیز، نصب تابلوهای هشدار دهنده و اجرای شیار لرزاننده در حاشیه راه می تواند در کاهش تصادفات موثر باشد که قطعا با مشارکت نهادهای مختلف می توانیم در کاهش تلفات جاده ای نقش مهم ایفا کنیم.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.