کرج - فرمانده انتظامی استان از انهدام باند جعل و کلاهبرداری، کشف دو فقره زمین‌خواری و دستگیری هفت نفر خبر داد.

انهدام باند کلاهبرداری میلیاردی در البرز/کشف دو فقره زمین‌خواری

به گزارش قدس آنلاین، سردار عباسعلی محمدیان اظهار کرد: در پی دریافت یک فقره پرونده از دادسرای کرج به پلیس آگاهی البرز به‌منظور انجام تحقیقات و شناسایی افراد جاعل، رسیدگی تخصصی به موضوع در دستور کار مأموران اداره مبارزه با جعل و کلاه‌برداری پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی اظهارات شاکی این پرونده مشخص شد که مالباخته ملکی را به مبلغ ۱۷ میلیارد ریال از شخصی خریداری کرده که بعد از مدتی متوجه شد که ملک مذکور متعلق به شخص دیگری است و درواقع فروشنده با سندسازی جعلی اقدام به فروش مال غیر کرده است.

سردار محمدیان گفت: با تحقیقاتی که از فروشنده ملک صورت گرفت، مشخص شد که وی نیز این ملک را از یک زن خریداری کرده است که با توجه به اظهارات شاکیان و استعلام اداره ثبت محرز شد سندهای ارائه‌شده به خریداران جعلی بوده و ملک مذکور نیز از طریق ستاد اجرایی توقیف‌شده است.

فرمانده انتظامی استان البرز بیان کرد: پس از انجام تحقیقات بیشتر وجود یک باند زمین‌خواری در این پرونده به قطعیت رسید و دستورات لازم برای شناسایی اعضای باند جعل و کلاه‌برداری اخذ شد.

سردار محمدیان ابراز کرد: مأموران پلیس آگاهی پس از شناسایی فروشنده زن کلاه‌بردار وی را دستگیر کردند که در تحقیقات اولیه اقرار کرد به دلیل مشکلات مالی با چند نفر دیگر همدست شده و با سندسازی، ملک مذکور را به خریدار فروخته و پس از نقد کردن چک‌ها مبلغ ۲۳ میلیون تومان دریافت کرده است.

وی افزود: با تلاش مأموران شش نفر از همدستان متهم نیز شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر شدند.

سردار محمدیان گفت: با تحقیقات تکمیلی مشخص شد که اعضای این باند یک قطعه زمین را نیز به مبلغ چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به فرد دیگری فروخته و به همین روش از وی کلاه‌برداری کرده‌اند.

فرمانده انتظامی استان اضافه کرد: متهمان به همراه پرونده متشکله تحویل مقام قضائی شدند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.