شهرکرد-استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: پروژه انتقال آب بن-بروجن در حوزه استحفاظی استان چهارمحال و بختیاری با تمام توان پیش می رود و به هیچ کس این اجازه را نمی دهیم که در حوزه استحفاظی استان مانع پیشرفت این پروژه باشد.

پروژه انتقال آب بن به بروجن با تمام توان پیش می رود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،اقبال عباسی شامگاه دوشنبه در اولین نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات با اشاره به ویژگی استان چهارمحال و بختیاری گفت:استان چهارمحال و بختیاری با قدمتی بالغ بر ۹ هزار سال از کهن ترین مناطق ایران بشمار می رود و مردم ایران در زمره سختکوش ترین و شجاع ترین مردم هستند،بیشترین تولیدات آبی را دارد اما فقر و محرومیت در برخی از نقاط آن مشاهده می شود.

وی در ادامه با اشاره به اهداف خود در راستای توسعه استان تصریح کرد:یکی از اهداف ایجاد ارتباط شعاعی با افراد و گروه های مختلف سیاسی و جریان های مستقیم است تا بتوان از نظرات آن ها در توسعه استان استفاده کرد و دومین هدف همکاری با اهالی فن و توسعه در استان در یک قالب و چهارچوب انجام گیرد تا به رضایتمندی مردم منجر شود.

عباسی افزود: سه هدف توسعه ای برای استان در نظر گرفته ام که شامل اهداف کوتاه مدت که در قالب برنامه و بودجه که ابتدای هر سال ابلاغ شده و در حال اجرا می باشند که باید بموقع اعتبارات به طرح ها اختصاص داده شود و نظارت کامل بر آنها صورت گیرد،برنامه میان مدت که برنامه پنج ساله کشوری است و برنامه بلند مدت برای توسعه استان در نظر گرفته شده است.

استاندار با اشاره به فراهم کردن بسترهای توسعه برای تکمیل زنجیره تولید در استان گفت:باید از شرکت های متخصص و دانشگاه های معتبر کشور برای ایجاد یک طرح و شناسایی بسترهای استان کمک گرفت تا با استفاده از این طرح و همچنین طرح آمایش سرزمینی به یک طرح واحد و توسعه ای برای استان دست پیدا کرد.

وی افزود:از طرح های ارائه شده از سوی شرکت مربوطه یا دانشگاه تعدادی طرح بر اساس آمایش سرزمینی انتخاب و به هر شهرستان بر اساس نیاز،پتانسیل و ظرفیت های آن شهرستان یک الی سه طرح اختصاص داده می شود که این طرح ها باید بر اساس زنجیره تولید تولیدات طرح ریزی شود،همچنین طرح های ارائه شده باید در حوزه های کشاورزی،دامپروری،خدمات و بویژه شیلات باشد و طرح های ارائه شده توجیح اقتصادی داشته باشد.

عباسی در ادامه با اشاره تعامل دولت با نمایندگان مجلس گفت: با توجه به اینکه نمایندگان منتخبین مردم استان هستند و شأن و جایگاه نماینده باید حفظ شود باید سعی شود از نظرات آنهااستفاده شود اما اجازه نمی دهیم از این شأن و جایگاه سوء استفاده شود و سعی می کنیم بهترین نظر و پیشنهاد را بکار گیریم اما تصمیم گیری نهایی در خصوص عزل و نصب مدیران با استاندار است.

استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص پروژه انتقال آب بن به بروجن تصریح کرد: این پروژه در حوزه استحفاظی استان چهارمحال و بختیاری با تمام توان پیش می رود و به هیچ کس این اجازه را نمی دهیم که در حوزه استحفاظی استان مانع پیشرفت این پروژه باشد و این پروژه تا کنون پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصدی داشته و لوله های پروژه در مرحله نصب و راه اندازی می باشند.

وی تاکید کرد: من خودم را مدافع حقوق استان می دانم و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ  نخواهم کرد که در این راستا مطبوعات استان می توانند نقش مهمی را ایفا کنند.

عباسی در ادامه با اشاره دبه نقش مطبوعات در جامعه افزود: مطبوعات و رسانه ها آئینه شفاف مسئولین می باشند و اگر نقدی دلسوزانه همراه با پیشنهاد داشته باشند بیشترین خدمت را به مدیران در راستای پیشرفت استان خواهند داشت،بنابراین به هیچ یک از مدیران اجازه نمیدهم در خصوص نقد،از هیچ یک از مطبوعات شکایتی صورت گیرد.

استاندار در خصوص حمایت های مالی از مطبوعات تصریح کرد:سعی می شود در جلسات شورای اداری و سایر جلسات از مدیران خواسته شود که نسبت به ارائه آگهی و عملکرد دستگاه های اجرایی به مطبوعات اقدام شود و از سهم اعتبارات فرهنگی برای پیشرفت دستگاه مربوطه در مطبوعات هزینه شود.

عباسی در ادامه با اشاره به نقش و جایگاه بانوان در دستگاه های اجرایی دولت گفت:با توجه به اینکه نیمی از جمعیت را بانوان تشکیل می دهند ارتقاء جایگاه بانوان در مناصب مدیریتی باعث پیشرفت و ایجاد روحیه در این قشر شده اما در خصوص ارتقاء بانوان در پست و جایگاه باید شرایط احراز پست را داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.