گرگان- معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی شمال کشورگفت: استان گلستان نگین وحدت کشو و جهان اسلام است.همه اقوام وطوایف در کنار هم زندگی مسالمت آمیز دارند به مقدسات هم احترام می گذارند ودر بهترین شرایط وحدت هستیم.

گلستان نگین وحدت در کشور و جهان اسلام است

 حجت الاسلام نورعلی دیلم در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: در استان گلستان به برکت نماینده محترم ولی فقیه در استان آیت الله نورمفیدی و علمای شیعه و سنی، وحدت بین اقوام مختلف زبانزد و در کشور نمونه است.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور تصریح کرد: وحدت یکی از نعمت های ویژه خداوند است که در قرآن کریم به آن اشاره شده است و خداوند متعال فرموده اند: شما انسان ها درگودالی پر از آتش تفرقه بودید اما خداوند نعمت وحدت را به شما انسان ها عنایت کرد و این باعث موفقیت شما شد.

حجت الاسلام دیلم تصریح کرد: در باب وحدت اولین دستور مستقیم از جانب خداوند است که فرموده اند: واعتصمو بحبل ا.. جمیعا و لا تفرقوا و در سوره انفال آیه ۴۶ نیز فرموده اند که شما با هم منازعه نکنید چرا که اختلاف باعث سست شدن شما می شود. 

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز بزرگ اسلامی شمال تصریح کرد: پیامبراسلام، وحدت وهمدلی را رحمت و تفرقه واختلاف را عذاب توصیف کرده اند و بر این اساس باید ازدستورات پیامبرمهربانی ها حضرت محمد(ص) تبعیت نماییم تا سعادتمند شویم.

حجت الاسلام دیلم اظهار داشت: امروزه استکبار جهانی با حربه اختلاف و تفرقه و دامن زدن به تعصبات مذهبی به دنبال ایجاد اختلاف و تنش بین مسلمانان است.

وی تصریح کرد: امروز چه شیعه و چه سنی دشمنان مشترکی داریم و دشمن که در مقابله مستقیم با مسلمانان در یمن وسوریه و الجزایر و.. شکست خورده است به دنبال مقابله غیر مستقیم وایجاد تفرقه و اختلاف دربین مسلمانان است. 

دیلم بیان کرد: اشاعه فحشا و فساد در جامعه، تحریک احساسات قومی، دسته بندی های قومی و ایجاد تفرقه بین مذاهب اسلامی در دستور کار دشمن است و باید مسلمانان شیعه و سنی آگاهی کامل داشته باشند.

حجت الاسلام دیلم با بیان این که وحدت مطلق امکان پذیر نیست، گفت: وحدت مورد نظر ما وحدت معقول است که هر کس پایبند عقاید و مذهب خود باشد و در عین حال همه ما توسل به اشتراکات یکدیگر داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.