یکی از مراجع تقلید شیعیان با بیان اینکه مردم از روحانیون دین را می‌آموزند،‌ تأکید کرد: طلاب باید حرمت لباس روحانیت را حفظ کنند.

طلاب باید حرمت لباس روحانیت را حفظ کنند

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله العظمی عبدالله جوادی آملی ظهر چهارشنبه در مراسم عمامه گذاری جمعی از طلاب که به مناسبت سالروز میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) در بنیاد علوم وحیانی اسرا برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: هر کسی که به دنیا می‌آید پدر و مادر برای او شناسنامه می‌گیرند اما در ادامه مسیر خودش باید شناسنامه خود را انتخاب کند.

وی افزود: کسانی که امروز به لباس روحانیت ملبس شدند در حقیقت شناسنامه جدیدی را انتخاب کردند.

این استاد سطوح عالی حوزه اظهار داشت: هیچ مقامی بالاتر از این نیست که انسان در مسیر اهل بیت(ع) قرار گیرد و جامه رسمی روحانیت را به تن کند.

وی با تبریک فرا رسیدن میلاد پیامبر اسلام(ع) گفت: خداوند در قرآن از حضرت محمد(ص) با جلال و شکوه یاد می‌کند و برای پیامبر اسلام(ص) حرمت ویژه‌ای قائل است و به جان او قسم یاد می‌کند.

آیت الله جوادی آملی گفت: خداوند وقتی به عمر پیامبر(ص) قسم می‌خورد این عمر در حقیقت عمر عقلی است و انسان به جایی می‌رسد که عمرش بینه می‌شود.

وی افزود: هرگز قسم خداوند در برابر بینه نیست بلکه به خود بینه قسم یاد می‌کند.

لباس روحانیت بسیار مقدس است

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: پیامبر و اهل بیت(ع) ما را به عنوان فرزندی قبول کرده است و این لباس بسیار مقدس است.

وی تصریح کرد: روزی همه موجودات را خداوند می‌دهد و خداوند فرمود هیچ جنبنده‌ای نیست که روزی نداشته باشد.

آیت الله جوادی آملی بیان داشت: دنیا دائمی نیست و میوه‌های دائمی در بهشت است و این دنیا برای هیچ کسی میوه نمی‌شود بلکه فقط شکوفه است که تنها انسان را به خود جلب می‌کند.

وی تأکید کرد: لباس روحانیت برای همیشه است و خاتمه‌ای ندارد و طلاب باید حرمت آن را داشته باشند و وقتی روحانیون می‌توانند آبرومند زندگی کنند چرا باید دنبال این و آن برویم.

مرجع تقلید شیعیان افزود: هیچ‌کس به اندازه روحانیت به رسول الله(ص) نزدیک نیست چرا که مردم از روحانیون دین را می‌آموزند و باید قدردان نعمت حرکت در مسیر اهل بیت(ع) و یاری دین پیامبر(ص) باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.