در حالی که اغلب کشورهای اسلامی در آتش فتنه استکبار و با پول های نفتی ایادی جاهل و مرتجع منطقه می سوزند، اما علمای شیعه و سنی طی سخنانی در سی و یکمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، راه چیره شدن بر این دسیسه های کور را در وحدت امت اسلام و در زیر لوای قرآن و محبت رسول اعظم و اهل بیت پاک ایشان دانستند و اراده جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با طاغوت را ستودند.

وحدت، محبت اهل بیت(ع) و مبارزه با طاغوت؛ سه راهبرد مهم پیروزی بر دشمنان

قدس آنلاین- در حالی که اغلب کشورهای اسلامی در آتش فتنه استکبار و با پول های نفتی  ایادی جاهل و مرتجع منطقه می سوزند، اما علمای شیعه و سنی طی سخنانی در سی و یکمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، راه چیره شدن بر این دسیسه های کور را در وحدت امت اسلام و در زیر لوای قرآن و محبت رسول اعظم و اهل بیت پاک ایشان دانستند و اراده جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با طاغوت را ستودند.

نمونه‌های اسلامی مقابله با استکبار

معاون دبیرکل حزب الله لبنان در این کنفرانس گفت: تمدن اسلامی با حکومت مشخصی که براساس اسلام حکومت می کند، ارتباط دارد.

شیخ نعیم قاسم با تأکید بر اینکه باید به بیان و ترمیم یک نمونه اسلامی اهتمام ورزیم، افزود: این نمونه باید برای مسلمانان جذابیت داشته باشد. به عنوان مثال در دوران فعلی جمهوری اسلامی ایران نمونه خوبی است. آیت الله خامنه ای بارها در بحث های خود موضوع حاکمیت دینی را مطرح کردند و گفتند اراده ملت، مافوق همه اراده هاست. حزب الله لبنان هم به عنوان یک جنبش که توانسته نمونه ای از مقاومت و موفق باشد، نمونه خوبی برای این موضوع است. آیا می دانید چرا جهان استکباری با تجربه حزب الله مقابله می کند؟ به خاطر اینکه این نمونه های اسلامی، راه و روش یک زندگی سعادتمند را نشان می دهد.

وحدت اسلامی از نعمت های خداوند است

بوعبدالله غلام الله، وزیر سابق اوقاف و امور دینی الجزایر نیز گفت: اعتقاد راسخ به سنت و برهان، خودکفایی و اتکا به خود، دلیل تعالی اسلام بوده است.

وی گفت: وحدت اسلامی یکی از نعمت های خداوند است. ایمان و باور به محمد(ص)، اصول اساسی وحدت اسلامی است و این ایمان از طریق محبت به پیامبر واصل خواهد شد. عشق به پیامبر یعنی به آموزه های آن عمل کنیم. انتشار اسلام به مثابه ایمان و دعوت به خداوند و پیروی اوامر اوست. اسلام، عدل و داد را در جامعه ترویج می دهد.

هیچ امتی بدون وحدت بقا ندارد

معاون مفتی نیجریه نیز با تبریک ایام ولادت پیامبر(ص) و امام صادق(ع) گفت: وحدت یکی از الزامات هر امتی به شمار می رود و هیچ امتی بدون آن نمی تواند زندگی کند. امتی که وحدت داشته باشد قوی خواهد بود.

عمر محمد تیجانی افزود: همواره معتقد هستیم که توطئه وجود دارد و آن را انکار نمی کنیم اما باید گفت آیا ما مسلمین باید از اسرائیل و آمریکا انتظار کمک داشته باشیم یا از خودمان؟ پس ما نباید تفرقه داشته باشیم.

وی در ادامه، ایران را چراغ راه و هدایتی دانست که باید همه از آن الگو بگیرند.

تأکید ادیان ابراهیمی بر وحدت

مفتی دارالسلام هم اظهار داشت: وحدت باید به عنوان موضوع اساسی همه ادیان و مذاهب مطرح شود، چون آموزه های ادیان ابراهیمی درباره وحدت تأکید دارند.

شیخ موسی سالم الهادی با اشاره به آیات قرآن، وحدت را امانت الهی در دست مردم دانست و بیان داشت: وظیفه ما حفظ این امانت است و نباید در قبال آن خیانت کنیم.

وی افزود: امام خمینی(ره) بر وحدت میان مسلمانان تأکید کرده و از دیدگاه ایشان در ایجاد این وحدت تفاوتی میان شیعه و سنی نیست.

با اذن الهی به قدس خواهیم رسید

مفتی سوریه هم در مراسم افتتاحیه سی و یکمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی گفت: پس از تمام شدن نبرد نظامی در عراق و سوریه، نبرد فرهنگی و تمدنی خود را آغاز کنید. امروز بحث هلال شیعی پایان یافته و بحث صراط مستقیم آغاز شده است. امروز پس از آزادی موصل و حلب راه هموار شده است و ما به اذن الهی به قدس هم خواهیم رسید.

شیخ بدرالدین حسون افزود: ما همیشه از «اهدنا الصراط المستقیم» حرف می زنیم و این همان راهی است که سوریه به وسیله آن پیروز شد.

وی افزود: ما علمای بزرگ فلسطین را فراموش نکردیم و این به خاطر ایمان جوامع اسلامی است. ما همگی در درجه اول مسلمان هستیم و بعد عرب، فارس، ترک و کرد هستیم.

موانع اخلاقی اتحاد را رفع کنیم

وزیر فرهنگ، حج و اوقاف افغانستان هم با اشاره به اینکه باید از وقایع و رخدادهای تاریخی استفاده درست کنیم، گفت: ما به عنوان یک کشور اسلامی دو کانون شیعه و سنی را به رسمیت شناخته ایم و امروز تمامی مذهب کنار هم مشغول عبادت کردن هستند. ما حتی برای اقلیت های مذهبی مثل هندو هم امکانات و خدمات فراهم کرده ایم.

فیض محمد العثمانی افزود: همان طور که آیت الله اراکی از ما خواستند پیشنهادهای خود را ارائه دهیم، پیشنهاد بنده به ایشان برداشته شدن موانع اخلاقی اتحاد است، چرا که رسیدن به تمدن اسلامی بدون برداشتن موانع اخلاقی اتحاد شدنی نیست.

همه مشکلات ما از اسرائیل نشأت می گیرد

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق گفت: همه مشکلات ما از اسرائیل نشأت می‌گیرد که نمونه آن به وجود آوردن داعش بود. برخی داعش را یک خلافت اسلامی معرفی می کنند تا جوانان دیندار به عضویت آن دربیایند، در حالی که داعش فقط ظاهر اسلامی دارد و باطناً یک خلافت اسلامی نیست. ماهیت اسلامی عدالت و کرامت اسلام این است که انسان را بسازد و صلح و آرامش به ارمغان بیاورد.

همام حمودی تأکید کرد: درست است که امروز داعش تمام شده اما ما باید به این فکر کنیم که پس از داعش باید چه کرد و چگونه افکار داعش را از ذهن جوانان بیرون کرد.

نماز وحدت و ادای احترام به امام خمینی(ره)

یادآور می شود: میهمانان سی و یکمین کنفرانس بینالمللی وحدت اسلامی، با حضور در مرقد امام خمینی(ره)، ضمن نثار تاج گل و قرائت فاتحه به بنیانگذار کبیر انقلاب ادای احترام کردند.

همچنین در مراسم افتتاحیه سی و یکمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، نماز وحدت برپا شد و اندیشمندان، بزرگان و علمای شیعه و سنی حاضر در کنفرانس وحدت ضمن اقامه نماز، دعای وحدت را قرائت کردند.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.