معاون فرهنگی سپاه پاسداران گفت: شخصیت مجاهدان ما در دفاع مقدس الهام‌بخش جنبش مقاومت منطقه است.

شخصیت مجاهدان ما در دفاع مقدس الهام‌بخش جنبش مقاومت منطقه است

به گزارش قدس آنلاین، سردار محمدرضا نقدی عصر امروز در مراسم اختتامیه نمایشگاه ملی دفاع مقدس در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد با تبریک میلاد باسعادت پیامبر رحمت و امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: نمایشگاه امسال حرکتی بسیار ارزشمند بود که در جوار بارگاه نورانی امام رضا(ع) در سالی که این شهر پایتخت فرهنگی جهان اسلام است برگزار شد.

وی با اشاره به ارائه ۶ هزار عنوان کتاب جدید و رونمایی از ۵۰ کتاب جدید بیان کرد: ما نسبت به آنچه که باید در این عرصه صورت گیرد عقب هستیم و در همه جنبه‌های مطالعه و کتابخوانی از آنچه درخور ملت ما و کشور ما است عقب هستیم و در عرصه کتب دفاع مقدس نیز عقب هستیم.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران افزود: اسلام با فرمان خواندن آغاز می‌شود و مکتب اسلام، مکتب خواندن است و در این مکتب دائماً خواندن مورد تاکید است و انس با کتاب نیز جایگاه ویژه‌ای دارد. معیار رهبری در نظام ما علم است در حالی که در سایر کشورها این مهم ملاک رهبری نیست.

سردار نظری با اشاره به اینکه سیره عملی رهبر معظم انقلاب نیز سراسر تاکید بر کتابخوانی است تاکید کرد: باید سطح ما در کتابخوانی افزایش پیدا کند، باید کودکان را نیز به کتابخوانی عادت دارد و ترویج کتاب را نیز در دستور کار قرار داد. باید از ظرفیت فیلم‌های سینمایی برای ترویج کتابخوانی استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: باید در این حوزه از دستگاه‌های مسئول مطالبه‌گری صورت گیرد و تسهیلاتی برای این حوزه باید قائل شد و به ویژه در حوزه دفاع مقدس باید دوچندان کار کرد.

سردار نظری ادامه داد: امروز مقام معظم رهبری وعده محکمی برای پیروزی‌های پیش رو دادند و فرمودند بر تمام مشکلات فائق می‌شویم اما فرمودند شرطش این است که از جهال پیروی نشود و باید در این مسیر نیز مقاومت داشت، بزرگترین دانشگاه مقاومت دفاع مقدس است و پیروزی‌های امروز متاثر از دفاع مقدس است.

وی گفت: دفاع مقدس ما و شخصیت‌های مجاهدان ما برای مقاومت امروز منطقه الهام بخش بوده و باید در این زمینه بیشتر کار کنیم تا انشاء الله پیروزی‌ها ادامه یابد و شاهد تحقق وعده الهی باشیم.

نگاه معرفتی به دفاع مقدس در برهه جنگ نرم اهمیت دوچندان دارد

علی احمدی رئیس حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در ادامه این مراسم اظهار داشت: نگاه به دفاع مقدس از منظر مراسم و حوزه معرفتی بسیار مهم است، توقف در مناسک تنها می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند اما باید وارد حوزه معرفتی نیز بشویم و نسل ما باید نسبت به اهداف دفاع مقدس آگاه شوند.

احمدی گفت: این حوزه معرفتی ما را در برابر چالش‌ها تضمین می‌کند و البته باید به مناسک نیز توجه کرد اما سریعا باید وارد حوزه معرفتی شویم و نسل خودمان را با این فرهنگ اصیل آشنا کنیم تا این فرهنگ را بشناسند.

رئیس حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در حوزه دفاع مقدس باید در هر دو حوزه وارد شویم تصریح کرد: علاوه بر این باید زمینه انتقال این فرهنگ را فراهم کنیم تا جامعه‌ای سالم و پویا داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.