امام جمعه مشهد مقدس گفت: تعهد به برجام پوسیده با آشکار شدن بدعهدی آمریکا هیچ توجیه سیاسی برای ایران ندارد و هنوز عده‌ای در کشور به آمریکا اعتماد دارند.

عده‌ای در کشور هنوز به آمریکا اعتماد دارند

قدس آنلاین- امام جمعه مشهد مقدس گفت: تعهد به برجام پوسیده با آشکار شدن بدعهدی آمریکا هیچ توجیه سیاسی برای ایران ندارد و هنوز عده‌ای در کشور به آمریکا اعتماد دارند. آیت الله سیداحمد
علم الهدی  در خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس در حرم مطهر رضوی با تبریک میلاد رسول اکرم(ص) و امام صادق(ع) اظهار داشت: خداوند در سوره احزاب در توصیف جامعه پیامبر می‌فرماید «در بین تمام خصوصیات پیامبر از همه برجسته‌تر خصوصیت تربیتی و پرورشی رسول اکرم است که آن مقاومت در برابر کفار است» این مقاومت برجسته‌ترین ویژگی امت اسلام و مسلمانان است.

 سه پیروزی بزرگ برای مقاومت
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، نتیجه مقاومت مردم و دینداران در برابر کفار و استکبار جهانی را سه پیروزی بزرگ حساب نشده و غیرقابل پیش بینی در نیروی مقاومت دانست و افزود: ۱۳ آبان توطئه استعفای نخست وزیر لبنان بود که آمریکا و مستکبران می‌خواستند اختلافی بین شیعه و سنی به وجود بیاورند و مرکز مقاومت را نابود کنند که شکست خوردند و توطئه آن‌ها نقش بر آب شد و نفوذ ایران و جبهه مقاومت در منطقه بیشتر از گذشته شد. امام جمعه مشهد مقدس ادامه داد: در ۳۰ آبان بزرگ‌ترین حرکت پیروزی آفرین الهی که غلبه اولیا خدا و در رأس آن سرباز مجاهد و فداکار سردار سلیمانی بود، بر کفر جهانی و تکفیری‌های داعش به وجود آمد و ما شاهد این پیروزی عظیم بودیم و این پیروزی به نام سردار ایرانی و رهبری داهیانه این امت انجام شد. در این روز قدرت ایران به عنوان قدرت ضد تروریست در جهان ثبت شد. عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه سومین پیروزی ما مربوط به حادثه ۱۰ آذرماه بود که عربستان دست به توطئه و جنگ داخلی زد که منجر به پیروزی جریان انصارالله شد، تأکید کرد: این پیروزی‌ها که در یک ماه انجام شد نشانه یک نیروی معنوی و امامت حجت زمان در پشت تمام اتفافات است و بدانید که این انقلاب و رهبر معظم مورد تأیید عزیز پس پرده نشین ماست.

 فاتحه بر مذاکرات ۴۰ ساله
آیت الله علم الهدی، چهارمین پیروزی را در مقابل توطئه ترامپ در خصوص تغییر پایتخت اسرائیل دانست و تصریح کرد: ما هر چقدر می‌خواستیم مظالم آمریکا را در دشمنی با مسلمانان به ثبت برسانیم جز با این عملی که خود آمریکا انجام داد امکان پذیر نبود؛ همه دنیا فهمید که آمریکا در رأس دشمنان اسلام و در رأس عداوت‌های قرآن و مسلمانان است؛ آن‌ها قبله اول اسلام را به صهیونیست‌ها دادند، دیگر این واقعاً خیانت به پیامبر اکرم(ص) است.
وی گفت: آمریکا ۴۰ سال است که مذاکرات اعراب و اسرائیل را مدیریت می‌کرد و قرار بود، قدس پایتخت اسرائیل نشود اما بعد از ۴۰ سال به این اصل و مذاکرات ۴۰ ساله فاتحه خواند؛ من نمی‌دانم یک عده چطور در داخل کشور همچنان به آمریکا اعتماد دارند، این‌ها بعد از ۴۰ سال مذاکرات خود را زیر پا گذاشتند، آیا فرانسه و انگلیس با آمریکا تفاوت دارند؟ شما چه می‌خواهید از این برجام پوسیده که هنوز در جلسات آن‌ها شرکت می‌کنید؟ من نمی‌دانم چه توجیه سیاسی برای مردم و ملت ما دارد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به اعلامیه رهبر معظم انقلاب در روزهای اخیر نسبت به نزدیکی پیروزی ملت فلسطین اشاره کرد و گفت: نابودی اسرائیل به گفته ایشان دیگر ۲۵ سال طول نمی‌کشد بلکه به زودی اسرائیل نابود و ملت فلسطین به پیروزی خواهد رسید، زیرا ۲ میلیارد مسلمان در مقابل ترامپ قرار خواهند گرفت و این نشانه عجز و ناتوانی اوست.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.