وزیر علوم گفت: فضای دانشگاه‌ها بسیار پویا و امیدوار کننده است و ما مسئولان باید این فضا را تقویت کنیم.

فضای دانشگاه ها پویا و امیدوار کننده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از وزارت علوم، منصور غلامی در مراسم تودیع و معارفه معاون فرهنگی وزارت علوم گفت: فراهم کردن زمینه مشارکت بیشتر دانشجویان در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی باعث می‌شود بسیاری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آنان به فعالیت دربیاید و در خدمت تربیت نیروی انسانی برای آینده کشور قرار گیرد.

وی افزود: ستاد وزارت علوم در برنامه‌ریزی های خود از ظرفیت اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی حداکثر استفاده را می‌برد چراکه هیچ سازمانی این توانمندی بالقوه را در اختیار ندارد.

وزیر علوم با اشاره به ضرورت تعامل اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارکنان به منظور هم افزایی در امور افزود: همه مدیران آموزش عالی در کنار فعالیت‌های خود، نگاه جامعی به فضای فرهنگ و اندیشه در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی داشته باشند.

غلامی اظهار داشت: تشکل‌های دانشجویی، کانون‌های فرهنگی و انجمن‌های علمی فعالیت‌های ارزشمندی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی انجام می‌دهند که یکی از این فعالیت‌ها در حوزه قرآن است که سال آینده مرحله نهایی مسابقات سراسری قرآن دانشجویان توسط وزارت علوم برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت اصلی توسط بدنه دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد و ستاد وزارت علوم راهبردها را تدوین و مشخص می‌کند.

وزیر علوم با اشاره به برنامه‌های متنوع دانشجویان به مناسبت روز دانشجو گفت: فضای دانشگاه‌ها بسیار پویا و امیدوار کننده است و ما مسئولان باید این فضا را تقویت کنیم زیرا بالندگی دانشجویان در خدمت نظام اسلامی و کشور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.