انگلیسی ها درصددند نشان دهند که همچنان نسبت به ایران دست برتر دارند و به جمهوری اسلامی ایران اجازه مجازات دو جاسوس داده نمی شود بنابراین یکی از اهداف سفر آنها آزادی این جاسوسان است. آنها تلاش می کنند که به ما نشان دهند دولت جمهوری اسلامی ایران کوچکتر از آن است که بتواند اتباع انگلیس رامجازات کند.

 بی تردید تنها هدف سفر وزیر امور خارجه انگلیس به ایران امتیاز گیری از دولت است

قدس آنلاین- دکتر محمد صادق کوشکی کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به حضور غاصبانه وتجاوزگرانه انگلیس دراین مرز و بوم به قدس آنلاین گفت: انگلیسی ها سابقه ۲۵۰  سال حضور غاصبانه درایران را دارند، آنها به عنوان متجاوز، اشغالگر و قدرت استعماری در ایران حضور داشته اند به نحوی که از نتایج و دستاوردهای تجاوز آنها به ایران مرگ چندین میلیون ایرانی به دلیل قحطی در جنگ جهانی اول بود که به واسطه توطئه انگلیسی ها حادث شد.

وی دراین باره تصریح کرد: براساس برخی از پژوهش های انجام شده در خارج از کشور بیش از یک سوم جمعیت ایران توسط برنامه ریزی های انگلیس در قحطی مصنوعی ساخته شده به کام مرگ فرو رفتند، بنابراین می توان گفت متاسفانه انگلیسی ها شناخت خوبی از جامعه ایرانی دارند و با  طیف بندی ها ونگرش های سیاسی و فرهنگی ما به خوبی آشنا هستند بنابراین نمی توان آنها را دست کم  گرفت چرا که سعی می کنند با برنامه ریزی حرکت کنند.

کوشکی در ارزیابی دلایل عدم توجه هیات های همراه اروپایی به موضوع حجاب در ایران اظهار داشت: متاسفانه جسارت هیات های اروپایی در سفر به ایران به حد خود رسیده؛ آنها توجهی به قوانین جمهوری اسلامی ندارند چرا که از طرف دولت آقای روحانی هیچ حساسیت و دقتی در امر اهتمام به حجاب در جامعه ایرانی مشاهده نمی کنند. متاسفانه مقوله حجاب در دولت آقای روحانی ارزش محسوب نمی شود و ما تا کنون اشاره ای از دولت درباره تشویق شهروندان به رعایت قانون در زمینه حفظ حجاب ندیده ایم هر چند که خود دولتی ها خلاف این موضوع بسیار عمل کرده اند و در میهمانی منزل یکی از سفرای اروپایی با لبخند در برابر میهمانان بی حجاب حضور داشتند!  

وی دراین باره به قدس آنلاین گفت: در واقع انگلیسی ها که ما را به لحاظ تفکر سیاسی به خوبی می شناسند بی توجهی دولت به مقوله حجاب را نوعی گرا و خط دهی می پندارند؛ به این دلیل است هیات همراه وزیر امور خارجه انگلیس وقعی به قوانین جمهوری اسلامی نمی گذارند؛ چرا که به این موضوع واقف هستند که  دولت نیز بر قوانین حجاب اهتمام واعتنایی نداشته و به آن احترامی نمی گذارد. در واقع حرکت آنها بازتاب رفتار دولت آقای روحانی و حاوی پیامی برای ماست.

این کارشناس بین الملل هدف سفر وزیر امور خارجه به ایران را تحمیل خواسته های انگلیس به ایران اعلام کرده و گفت: انگلیسی ها در طی ۲۵۰ سال سلطه غاصبانه درایران درصدد بودند که همواره از موضع بالا با ما برخورد کنند و همچنان با چنین رویکردی با ما مواجه می شوند. بدون تردید تنها هدف وزیر امور خارجه انگلیس امتیاز گیری از جمهوری اسلامی ایران است نه اعطای امتیازی به ایران. آنها تلاش می کنند تا توان موشکی جمهوری اسلامی را خنثی و نفوذ منطقه ای ایران را کاهش دهند کما اینکه در بیانیه های متعددی که وزارت خارجه انگلیس در چند هفته اخیر صادر کرده به صراحت به این موضوع اشاره کرده و آ ن را مورد تاکید قرار داده است.

وی درپایان با خاطر نشان شدن چرایی اهمیت آزادی جاسوسان برای انگلیس تصریح کرد: انگلیسی ها درصددند نشان دهند که همچنان نسبت به ایران دست برتر دارند و به جمهوری اسلامی ایران اجازه مجازات دو جاسوس داده نمی شود بنابر این یکی از اهداف سفر آنها آزادی این جاسوسان است. آنها تلاش می کنند که به ما نشان دهند دولت جمهوری اسلامی ایران کوچکتر از آن است که بتواند اتباع انگلیس رامجازات کند.  در واقع انگلیسی ها می خواهند با صراحت بیان کنند که انگلستان هنوز در ایران حرف اول را می زند و دولت ایران در حد واندازه ای نیست که بخواهد اراده خود را حاکم کند و اگر دادگاه و قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران حکمی  برای مجازات جاسوسان داده دولت انگلیس برای نقض آن وارد عمل شده است. یعنی انگلستان همچنان به دنبال تحکیم جای پای خود و نشان دادن ابرقدرتی خود است از این رو باید منتظر نتایج این سفر باشیم و ببینیم آیا دولت به چنین امر ناپسند وخفت باری تن خواهد داد یا خیر؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.