گرگان - استاندار گلستان گفت: استان گلستان هنوز فاصله زیادی با استانداردهای حوزه زیرساخت‌های سلامت دارد، دو هزار و ۷۳۰ تخت داریم در حالی که باید چهار هزار و ۷۰۰ تخت داشته باشیم.

گلستان هنوز فاصله زیادی با استانداردهای حوزه زیرساخت‌های سلامت دارد

به گزارش خبرنگار قدس انلاین، سید مناف هاشمی ظهر یکشنبه در سومین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان گلستان، با بیان این که موضوع سلامت در قانون اساسی، فرمایشات رهبر انقلاب و دولت تدبیر و امید، موضوع کلیدی بوده و دولت هم در این بخش با جدیت عمل کرده است، اظهار کرد: : باید ساز و کاری تعریف کنیم که در قالب نقشه راه به دو هزار تخت مورد نیاز دیگر برسیم و باید راهی برای آن پیدا کنیم.

وی افزود: نگاه به موضوعات بهداشت و سلامت از سال ۸۵ ویژه‌تر شد و زمانی که طرح تحول سلامت به عنوان پروژه بزرگی دنبال می‌شد فاصله زیادی با هدف داشتیم.

هاشمی افزود: در حوزه سلامت خیرین زیادی داریم و در جامعه پزشکان هم افرادی هستند که به دلیل شرایط مالی می‌توانند این حوزه را تقویت کنند.

وی تصریح کرد: امروز سرمایه گذاری در حوزه بهداشت و درمان سودآور است و استاندار هم برای تسهیل آن کمک می کند.

هاشمی ادامه داد: باید از ظرفیت بخش خصوصی برای تکمیل زیرساخت‌های بهداشت و درمان در استان گلستان استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه برای افزایش خیرین سلامت نیاز به فرهنگ سازی است، اظهار کرد: در گلستان می‌توانیم سرمایه گذار پیدا کنیم و در حوزه خیرین هم باید آن را دنبال کنیم.

استاندار گلستان در خصوص تعویق پرداخت بیمه‌های پرسنل بهداشت و درمان افزود: اگر شرایط برای پرسنل پزشکی مهیا نباشد چگونه می‌تواند کارش را ادامه دهد.

هاشمی بیان کرد: اگر در این قسمت بی عدالتی وجود دارد باید مدیریت شود و از دانشگاه علوم پزشکی انتظار داریم.

وی یادآور شد: عملکرد قابل قبول کارگروه سلامت و امنیت غذایی می‌تواند موجب رضایتمندی مردم از حاکمیت شود و امیدواریم این اتفاق رخ دهد.

هاشمی بیان کرد: حوزه ورزش همگانی نیز از حوزه هایی است که برای پیشگیری از بیماری ها و سلامت بیشتر جامعه نیاز است و می بایست به آن از جانب دانشگاه علوم پزشکی توجه بیشتری صورت گیرد.

استاندار تصریح کرد: آن چه برای مردم سخت است تحمل بی عدالتی ها است و الا اگر در شرایط مساوی مشکلاتی باشد تحمل جامعه آسان تر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.